افتتاح طرح سنجش سلامت در سراسر کشور

طرح سنجش سلامت ویژه نوآموزان دبستانی صبح امروز با حضور مسئولین آموزش و پرورش به صورت پایلوت در مدرسه رجاییه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، رحمان هاشمی معاون پرورشی، تربیت بدنی و تحقیقات سازمان استثنایی کشور، با اشاره به اهمیت این طرح اظهار داشت: طرح سنجش سلامت ویژه نوآموزان بدو ورود به دبستان در سراسر کشور برگزار می‌شود و به منظور شناسایی مشکلات رفتاری، گفتاری، بینایی سنجی،‌اختلالات حرکتی و حتی ناهنجاری های قامتی و اضافه وزن کودکان بدو ورود به دبستان می‌باشد.

وی ادامه داد: این طرح 50 روز کاری به طول می‌انجامد و در ضمن بازماندگان از این طرح در مهر ماه می‌توانند به پایگاه‌های مشخصی که فعال می‌باشد مراجعه کنند. 

وی تصریح کرد: در تهران منطقه 3 و 4 و 9 و11 و 15 این هفته به صورت پایلوت طرح سنجش را انجام می‌دهند و از هفته آینده تمام مراکز و استانها کار خود را آغاز خواهند نمود. 

هاشمی با بیان اینکه وجه تمایز اجرای این طرح در سال جاری نسبت به سالهای قبل الکترونیکی شدن طرح سنجش سلامت است، افزود: در سالهای قبل سیستم سنجش به صورت ایستگاه به ایستگاه و دستی انجام می‌شد اما با اجرای الکترونیکی آن در امسال سرعت انجام طرح سنجش بسیار بالا رفته و به زودی نتایج نوآموزانی که نیاز به انجام تست‌های تخصصی تر دارند در اختیار مراکز مربوطه قرار می‌گیرد. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۴:۳۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
اصلا طرح بی خودیه!چون در پایان همه رو می فرستن مدارس عادی.برید مدارس می فهمید چه خبره
آخرین اخبار