ساری؛

حمایت ویژه وزارت ارشاد از رسانه ها برای بیمه خبرنگاران

وزارت ارشاد از رسانه ها برای بیمه خبرنگاران حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درآمل با بیان این که بیمه خبرنگاران توسط مووسسات رسانه ای آن ها انجام می شود،گفت: خبرنگار هر رسانه توسط خود آن رسانه بیمه می شود.

انتظامی با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت کمک به رسانه هایی که این وظیفه قانونی را در جهت قدرشناسی از خبرنگاران خود انجام دهند و با توجه به مشکلات اقتصادی رسانه ها حمایت های لازم را انجام می دهد،افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد مبلغی که از سوی رسانه ها به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود را به آن ها برمی گرداند.

وی با اشاره به این که این حمایت سبب می شود تا دامنه بیمه همکاران رسانه ای افزایش پیدا کند،تصریح کرد:در چند روز گذشته در بررسی که داشتیم حدود پنج هزار نفر از سوی رسانه ها بیمه شدند

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آمل گفت:مسیرهایی برای خبرنگارانی که با چند رسانه کار می کنند گذاشتیم که باید از طریق سایت مربوط به صدور کارت حرفه ای روزنامه نگاری سوابق خود را ارائه دهند.

انتظامی با بیان اینکه خبرنگارانی که در این بررسی از 100 امتیاز بتوانند 30 امتیاز را کسب کنند بیمه می شوند،افزود:پس از ارائه سوابق در کمیته ای حرفه ای که تنها یک نماینده دولت حضور داشته و بقیه نماینده صنوف و اساتید دانشگاه ها هستند بررسی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد:عده ای دیگر از همکاران رسانه ای ممکن است تا امتیاز آنان به حد نصاب نرسد و یا آن گونه فعالیت نداشته باشند تا رسانه ها آن ها را به عنوان همکار اصلی بیمه کنند برایشان مسیری طراحی شده که به صورت آماتور بیمه می شوند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: ارشاد ، بیمه ، خبرنگاران ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.