مشهد؛

سرمایه گذاری142 میلیون دلاری در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: در 9 ماهه ی ابتدای سال جاری 142 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به استان وارد شده است که این رقم هفت برابر رقم کل سال گذشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود:از ابتدای سال جاری 578 شرکت با سهامداران خارجی در استان به ثبت رسیده است که سرمایه گذاری این شرکت ها حدود 173 میلیون دلار پیش بینی می شود.

وی خاطر نشان کرد: مجموع رقم سرمایه وارده به استان در 9 ماهه ی ابتدای سال جاری261 میلیون دلار بوده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: نکته مهم این است که چهار مجوز سرمایه گذاری خارجی در حوزه ی صنعت شامل: تولید، چاپ و رنگرزی انواع پارچه منسوجات، تولید کفپوش لاستیکی یکپارچه ورزشی، انواع پودر کیک و بسته بندی خشکبار و طرح ریخته گری آلومینیوم و آلیاژهای آن جمعا به مبلغ: 9.5 میلیون دلار در هفته آینده در هیات سرمایه گذاری خارجی کشور مطرح و تصویب می شود.

رشیدیان در خصوص پیگیری موضوع تأمین مالی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام دارای بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی که 763 میلیارد تومان به استان اختصاص یافته، گفت: تاکنون، دو هزار و 684 واحد استان در سامانه ی بهین یاب ثبت نام کرده اند.

وی افزود: هزار و 887 واحد صنعتی و کشاورزی به بانک های عامل معرفی شده اند و تاکنون در بخش صنعت و کشاورزی جمعا تعداد 464 طرح به مبلغ 402 میلیارد تومان پرداخت شده که در بخش صنعت تعداد 435 واحد به مبلغ 337 میلیارد تومان و در بخش کشاورزی تعداد 106 واحد به مبلغ 65 میلیارد تومان می باشد .

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از این مبلغ، در بخش صنعت 215 واحد سرمایه در گردش به مبلغ 317 میلیارد تومان و 15 واحد سرمایه ثابت به مبلغ 20 میلیارد تومان و در بخش کشاورزی 209 واحد سرمایه در گردش به مبلغ 55 میلیارد تومان و 25 واحد سرمایه ثابت به مبلغ 10 میلیارد تومان پرداختی بوده است .

رشیدیان گفت: در واحدهای بالای 100 نفر 112 میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش به 32 واحد و مبلغ دو میلیارد تومان به یک طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی پرداخت شده است .

وی از ابلاغ و اعلام سهم تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی سال 95 استان به مبلغ 72 میلیارد ریال با عاملیت بانک های ملی و ملت استان به انضمام الگوی توسعه ی مشاغل خانگی خبر داد.

استاندار خراسان رضوی همچنین از اعلام آمادگی بانک توسعه ی صادرات در خصوص پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی حائز شرایط و تأمین مالی طرح های صادرات محور و مرتبط با توسعه زیرساخت هایی که اجرای آن منجر به افزایش درآمد ارزی کشور می شود خبر داد و خواستار اطلاع رسانی به متقاضیان حائز شرایط، از طریق کارگروه توسعه ی صادرات و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، شد.

رشیدیان افزود: به منظور توسعه ی صادرات در استان، دومین سرویس صادراتی شهرک صنعتی شهرستانی گناباد در هفته ی آینده به منظور صرفه جویی در هزینه و زمان محموله های صادراتی جنوب استان، افتتاح می شود.

گفتنی است؛ نخستین سرویس صادراتی شهرک صنعتی کشور در نیشابور در اردیبهشت ماه سال جاری به بهره برداری رسید و طی این مدت، 100 میلیارد تومان کالا از این مرکز صادر شده است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار