مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل؛

استفاده از ظرفیت وزارت امور خارجه برای توسعه گردشگری در اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: باید از ظرفیت وزارت امور خارجه برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

استفاده از ظرفیت وزارت امور خارجه برای توسعه گردشگری در اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در دیدار با رحیم ژرفی نماینده جدید وزارت امور خارجه در اردبیل با اعلام این خبر افزود: در سفر اخیر به جمهوری آذربایجان رایزنی هایی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان برای ساماندهی گردشگران آذری انجام گرفت.

وی گفت: این رایزنی ها برای جذب گردشگران در حوزه های سلامت، تفریح و تندرستی انجام گرفت که با همکاری بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: اتباع آذری از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی اردبیل شناخت کافی ندارند که در دیدار با معاون رییس جمهور آذربایجان این موضوعات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

فلاحی بیان کرد: بیش از ۲۵ میلیون علوی در ترکیه و کشورهای دیگر وجود دارد که ارادت خاصی به مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی دارند که استفاده از این ظرفیت می تواند گام بزرگی در توسعه گردشگری استان اردبیل باشد.

وی تاکید کرد: در صورت افزایش همکاری ها با وزارت امور خارجه می توانیم از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی و ایرانی های مقیم خارج استفاده کنیم تا با ایجاد مجتمع های بزرگ تفریحی و توریستی و هتل های پنج ستاره در توسعه گردشگری استان اقدامات مثبتی انجام دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: در حوزه صنایع دستی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و تولیدات هنری ما مورد توجه علاقه مندان کشورهای خارجی قرار گرفته است.

همچنین در این دیدار رحیم ژرفی، نماینده وزارت امور خارجه در اردبیل با بیان اینکه ما میراث غنی در کشور داریم، افزود: بخشی از این میراث در استان اردبیل قرار دارد که نیازمند معرفی در سطح بین المللی است.

وی گفت: باید با رایزنی و گفتگو سعی کنیم اسناد تاریخی و مدارکی که دیگر کشورها وجود دارد به موزه های استان بازگردد.

نماینده وزارت امور خارجه در اردبیل بیان کرد: استان اردبیل پتانسیل ویژه ای در حوزه سرمایه گذاری و توریسم دارد که باید با برنامه ریزی این روند تسهیل شود.

انتهای پیام/ع

توسعه گردشگری در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.