بسته اخبار حوادث ۲۷ خرداد ماه ۹۹؛

انهدام باند مخوف گروگانگیری و کشف ۶۱ کیلو تریاک در زاهدان/ رهایی گروگان، پس از ۴۵ روز اسارت

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۷ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروزسه شنبه ۲۷ خرداد ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام باند مخوف گروگانگیری در زاهدان 

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان، ۴ نفر از اعضای یک باند مسلح و مخوف گروگانگیری در شهر زاهدان دستگیر و جوانی ۳۲ ساله پس از ۴۵ روز اسارت از چنگال آن‌ها آزاد شد.

سردار "محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: دهم اردیبهشت ماه سال جاری، در پی ربایش جوانی ۳۲ ساله، در یکی از محلات شهرستان دلگان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل آدم ربایی و انجام تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد که چند فرد مسلح ناشناس با سر و صورتی پوشیده به وسیله ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵، با تهدید سلاح گرم، این جوان را سوار بر خودروی خود کرده و از محل متواری شده اند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه آدم ربایان طی تماس تلفنی با خانواده این جوان، درخواست مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای رهایی و آزادی او کرده بودند، گفت:: سرانجام تیم رسیدگی کننده به پرونده در نتیجه تحقیقات علمی و تخصصی خود سرنخ‌هایی از آدم ربایان به دست آورده و مشخص شد که آن‌ها به دلیل اختلافات مالی موجود این فرد را گروگان گرفته و سپس وی را به شهرستان زاهدان منتقل کرده اند.

او  خاطر نشان کرد: پس از یک ماه تلاش شبانه روزی پلیس، محل اختفای گروگان گیران در یکی از روستا‌های حومه شهر زاهدان شناسایی و عصر روز گذشته پس از هماهنگی قضائی، تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی، با همکاری یگان تکاوری، طی یک عملیات ضربتی و منسجم، وارد مخفیگاه متهمان شده و ضمن آزاد سازی گروگان، هر ۴ فرد گروگانگیر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توقیف یک دستگاه سواری پراید و ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ استفاده شده در این آدم ربایی، خاطر نشان کرد: در بازرسی از محل اختفاء اعضای این باند مخوف، ۶۱ کیلو گرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح گرینف، یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری قابل توجه مهمات جنگی کشف شد.

سردار قنبری در پایان با بیان اینکه فرد ربوده شده صحیح و سالم به آغوش خانواده خود بازگردانده شد، خاطر نشان کرد: دراین رابطه، پرونده تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۱۹ فقره سرقت مسلحانه در سیستان و بلوچستان

با تلاش شبانه روزی پلیس استان سیستان و بلوچستان، ۱۵ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه در جنوب شرق کشور دستگیر و ۱۹ فقره انواع سرقت مسلحانه کشف شد.

سردار"احمد طاهری" جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف، در هفته گذشته ۱۵ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او  افزود: در این راستا مأموران انتظامی شهرستان‌های "زاهدان"، "سراوان"، "هیرمند" و "چابهار" با هماهنگی‌های قضائی این سارقان را در عملیات‌های مختلف دستگیر کردند.

سردار طاهری بیان داشت: در پی دستگیری این سارقان، ۲ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه، ۱۱ دستگاه تلفن همراه و مقادیری وجه نقد به همراه تعدادی سلاح و مهمات، و چند قبضه سلاح سرد کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به ۲ فقره سرقت مسلحانه خودرو، ۴ فقره سرقت مسلحانه وجه نقد، یک فقره سرقت به عنف مغازه، ۲ فقره سرقت به عنف خودرو و ۱۰ فقره سرقت به عنف وجه نقد و تلفن همراه اعتراف کردند.

او  با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

جمع آوری۱۶ معتاد پرخطر

فرمانده انتظامی زابل از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری۱۶ معتاد پرخطر و دستگیری سه خرده فروش موادمخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمدثمره حسینی گفت: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان زابل به مدت ۲۴ ساعت به اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این طرح پلیس مبارزه با موادمخدر پس از شناسایی چند پاتوق معتادان پرخطر با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی طی چند عملیات مجزا وارد عمل شده و تعداد ۱۶ نفر معتاد پرخطر و سه نفرخرده فروش مواد مخدر را دستگیر و مقادیری از انواع موادمخدر و آلات استعمال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی زابل تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و معتادان تابلو و خطرناک جهت بازپروری تحویل کمپ ترک اعتیاد شهرستان شدند.

او با قدردانی از تعامل و مشارکت مردمی با پلیس در راستای برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک بویژه در زمینه تولید و توزیع انواع موادمخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری سارق و همدستش در سرقت ساختمان‌های نیمه ساز

فرمانده انتظامی شهرستان زابل ازدستگیری ۲ سارق حرفه‌ای ساختمان‌های درحال ساخت وکشف ۶ فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ ”احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت ازساختمانی درحال ساخت وشکایت صاحب ساختمان درخیابان، ولی عصر (عج)، موضوع در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

او  افزود: مأموران پلیس با تلاش شبانه روزی و مستمر خود، سرانجام یکی از سارقان را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش درخیابان هیرمند دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی" بیان داشت: پس از بازجویی متهم ۲۵ ساله، وی به سرقت وسایل ۶ ساختمان درحال ساخت با کمک دوست ۲۳ ساله اش اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل درپایان ضمن اشاره به دستگیری همدست متهم، از شهروندان خواست کلیه وسایل و ابزار آلات ساختمانی خود را در محل مناسب نگهداری و از رها نمودن وسایل در خیابان و ساختمان‌های درحال ساخت خودداری کنند.

کشف ۲ هزار و ۷۰۰ بطری نوشابه انرژی زا قاچاق در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ بطری نوشابه انرژی زا قاچاق در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخای مقدم  گفت: ماموران پاسگاه نوبندیان این فرماندهی هنگام گشت زنی در سه راهی عورکی بخش نوبندیان به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شدند.

او  اظهار داشت: ماموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ بطری نوشابه انرژی زا قاچاق به مارک‌های مختلف به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال فاقد مجوز حمل را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به توقیف خودرو خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف انبه قاچاق در" ایرانشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف ۷۵۰ کیلوگرم انبه قاچاق در بازرسی از یک دستگاه خودروی سمند خبر داد.

سرهنگ "محمود سعادتی گفت: روز گذشته مأموران کلانتری ۱۱ شهرستان "ایرانشهر" هنگام گشت زنی به یک دستگاه خودروی سمند حامل بار مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو، از قسمت صندلی عقب خودرو تعداد ۷۵ جعبه ۱۰ کیلویی میوه انبه قاچاق را که فاقد مجوز‌های قانونی و گمرکی بودند، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر خاطر نشان کرد: دراین رابطه مقدار ۷۵۰ کیلوگرم میوه انبه به ارزش تقریبی ۲۲ میلیون ریال، کشف شد.

او در پایان اضافه کرد: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.