۴۱ میلیارد ریال کالای قاچاق درکردستان کشف شد

فرمانده مرزبانی کردستان از کشف ۴۱میلیارد ریال احشام و کالای قاچاق از ابتدای امسال در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سردار علیرضا مرزبانی فرمانده مرزبانی کردستان از کشف ۴۱ میلیارد ریال احشام و کالای قاچاق از ابتدای امسال تا کنون در مرز‌های استان خبر داد و اظهار داشت: در راستای کنترل مرز‌ها و به منظور جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزبانان در چندین عملیات دقیق و برنامه‌ریزی، مقادیر قابل توجهی انواع کالای قاچاق (اعم قاچاق کالا، ارز و احشام) را کشف کردند.

او افزود: در این عملیات‌ها یک میلیون و ۱۹۰ هزار دینار عراقی، یک میلیون و ۸۵۷ هزار نخ سیگارت خارجی، ۹۹ هزار و ۹۵۰ عدد جوجه یک روزه، ۵ هزار و ۳۰۰ کیلو تخم مرغ، ۷ دستگاه تلویزیون LED و ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: همچنین طی چند عملیات جداگانه دیگر ۱۳۵ راس احشام سبک و سنگین نیز توسط مرزبانان مهار و از خروج آن‌ها از کشور جلوگیری شد.

او بیان کرد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی این کشفیات ۴۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار مرزبانی با بیان اینکه مرزبانان برای مقابله با قاچاق کالا، پوشش خلاء‌های مرزی و بحث انسداد مرز را با جدیت در دستور کار خود قرار داد‌ه‌اند، تصریح کرد: با استقرار تیم‌های ایست و بازرسی و خدمت شبانه‌روزی مرزبانان مستقر در نقاط صفر مرزی، تمام توان خود را در جهت مقابله با ورود و خروج کالای ممنوعه از مبادی غیر رسمی به‌کار می‌گیریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.