آیین نخستین شب از لیالی قدر در ایرانشهر برگزار شد

مردم ولایتمدار ایرانشهر گفت: چهارشنبه شب در نوزدهمین شب ماه مبارک رمضان و همزمان با ضربت خوردن مولای متقیان حضرت امام علی (ع)، آیین ویژه احیای شب قدر را برپا داشتند.

مردم مومن شهر میزبانان ولایت با حضور گسترده خود در سطح مساجد و اماکن مذهبی با برپایی آئین‌های معنوی با خالق هستی راز و نیاز و مناجات کردند.

شب زنده داران ایرانشهری با قرائت دعا‌های ویژه شب قدر بویژه خواندن دعای ˈابوحمزه ثمالیˈ و ˈجوشن کبیرˈ و ریختن اشک توبه و انابه از درگاه ایزدمنان خواستار آمرزش گناهان شدند.

برگزاری آیین ویژه بر سرگذاری قرآن و واسطه کردن ۱۴ معصوم (ع)، ادای نماز‌های ۱۰۰ رکعتی و خواندن زیارات مخصوص این شب از دیگر اعمالی بود که شب زنده داران شب احیای نوزدهم به آن پرداختند.

همچنین مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) به مناسبت سالگرد ضربت خوردن نخستین امام شیعیان جهان با مرثیه سرایی زلال اشک‌های دوستداران حضرتش جاری کردند.

شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است و مردم در این شب‌ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می‌شوند.

نخستین شب قدر مصادف با ضربت خوردن اولین امام و پیشوای شیعیان جهان حضرت علی (ع) است؛ امام همامی که با رفتار و منش پیامبر گونه اش الگو و سرمشق حق طلبان و عدالت پیشگان جهان است.

امام علی (ع) در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری قمری در مسجد کوفه به دست عبدالرحمن بن ملجم مرادی ضرب خوردند و در شب ۲۱ همان ماه به شهادت رسیدند.

در این مراسم که اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان شرکت داشتند سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به شرح فضیلت شب قدر و فضایل و شخصیت مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداختند.

برچسب ها: شب قدر ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار