مدیرکل راهداری استان بوشهر خبر داد:

کاهش ۴ درصدی فوتی‌های تصادفات برون شهری در استان بوشهر

مدیرکل راهداری استان بوشهر گفت: آمارها نشان می‌دهد که در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه هفت ماهه، شاهد کاهش ۴ درصدی فوتی های تصادفات برون شهری هستیم.

عبدالکریم اخترشناس بیان کرد که با وجود افزایش کمی خودرو‌ها و افراد دارای گواهینامه، در طی هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه هفت ماهه شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای در استان بوشهر بوده ایم.

او افزود: این اتفاق در شرایطی رخ داده که با هفت میلیون و ۶۲۶ هزار و ۹۹ تردد با افزایش ۴۲ درصدی تردد وسایل نقلیه در محور‌های استان بوشهر در طی این هشت ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نیز مواجه بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر عنوان کرد: افزایش تردد جاده‌ای به عنوان یک شاخص رونق اقتصادی مد نظر است که در صورت توجه رانندگان به قوانین رانندگی و رفع نقاط حادثه خیز می‌توان با کاهش شمار تصادفات، میزان افراد مصدوم و فوت شده حوادث رانندگی را تقلیل داد.

اخترشناس یادآور شد: البته در آمار هفت ماه امسال ۱۶۷ نفر در تصادفات جاده‌ای جانشان را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۱۳۶ نفر فوت کرده اند شاهد افزایش ۲۲.۷ درصدی تلفات جاده‌ای هستیم.

او با اشاره به آمار ۴۵ درصدی فوت شدگان حوادث رانندگی برون شهری در محور بزرگراه‌ها استان، عنوان کرد: ۳۰ درصد تصادفات فوتی در جاده‌های استان بوشهر به موتورسواران تعلق دارد که آموزش و اهدا کلاه ایمنی برای کاهش این تصادفات به شکل مستمر در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: روزانه ۶۴ دوربین ثبت تخلف و ۱۹ دوربین نظارت تصویری بر جاده‌ها و محور‌های موصلاتی استان نظارت می‌کنند و ۶۰ دستگاه تردد شمار و چهار دوربین سنجش تناژ کامیون و تریلی در جاده‌های اصلی استان بوشهر فعال است.

او بیان کرد: برای مقابله با خطرات احتمالی جاده ای، طرح زمستانه با شناسایی نقاط مستعد سیل در این استان آغاز و ۱۶ اکیپ با تجهیزات کامل راهداری در زمان بارندگی در محور‌های مختلف و حادثه خیز استان مستقر می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.