شهرستان حاجی آباد دروازه شمالی ورود مهمانان نوروزی به هرمزگان

حاجی آباد دروازه ورودی و شمالی هرمزگان میزبان مهمانان و گردشگران نوروزی از سراسر کشور است.

علی خرم نسب فرماندار حاجی آباد گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی ۲۰۷ هزار دستگاه خودرو سبک در محور‌های ورودی این شهرستان تردد داشته اند و حدود ۲۷ هزار نفر از مسافران به صورت موقت در شهرستان حاجی آباد اسکان پیدا کرده اند.

محمود معصومی شهردار حاجی آباد نیز گفت: با توجه به اینکه شهر حاجی آباد ورودی استان هرمزگان است، شهرداری حاجی آباد پنج پارک و بوستان را برای اسکان موقت مهمانان نوروزی درنظر گرفته و در شبانه روز حدود هزار و ۲۰۰ مسافر در این پارک‌ها و بوستان‌ها اسکان پیدا می‌کنند.

حاجی آباد از شمال و شرق به استان کرمان، از غرب به استان فارس و از جنوب به بندرعباس مرتبط است و از نظر جغرافیایی و ترانزیتی اهمیت دارد.

شهرستان حاجی آباد با برخورداری از آب و هوای خنک، طبیعتی سرسبز و کوه‌ها و قلعه‌های تاریخی و دیدنی‌های بکر در منطقه شمال استان هرمزگان است.

از مناطق گردشگری حاجی آباد می‌توان به آبشار تزرج بزرگترین آبشار هرمزگان و روستای بخوان؛ روستای نمونه گردشگری منطقه فارغان اشاره کرد که دارای تنوع گیاهی سرسبز و باغ‌های مرکبات که علاوه بر خرما دارای درختان سردسیری مانند سیب، گلابی، انار و گردو است.

این شهرستان در فاصله ۱۶۵ کیلومتری شمال بندرعباس و با هزار و ۲۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا در شمال هرمزگان قرار دارد.

گردشگرانی که محور شمالی کشور را برای ورود به شهرستان بندرعباس انتخاب می‌کنند از حاجی آباد عبور می‌کنند.

به طور معمول بیشتر گردشگرانی که با طبیعت و جاذبه‌های گردشگری در حاجی آباد آشنا هستند، ترجیح می‌دهند چند روزی تا رسیدن به شهر بندرعباس، از آب و هوای حاجی و جاذبه‌های دیدنی این منطقه لذت ببرند.

یکی از سوغاتی‌های بسیار مهم مردم حاجی آباد به ایرانیان و گردشگران محصول خرما و به ویژه خرمای پیارم، مرغوب‌ترین خرمای جهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار