برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق (ع) در ۵۵ بقعه متبرکه همدان

در سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع) آیین سوگواری شهادت این امام همام در ۵۵ بقعه متبرکه همدان آغاز شده است و ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه برگزاری سوگواری شهادت ائمه اطهار (ع) در کنار بقاع متبرکه از معنویت خاصی برخوردار است اظهار داشت: مراسم سوگواری حضرت امام جعفر صادق (ع) همراه با عزاداری، سخنرانی، روضه خوانی و ادعیه خوانی در بقاع متبرکه همدان با حضور دوستداران آن حضرت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان انجام می‌شود.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی ادامه داد: آیین سوگواری ویژه در هشت بقعه متبرکه استان همدان در هشت شهرستان با حضور ائمه جمعه و دعوت از مسئولان و صدا و سیما در دستور کار قرار گرفت.

او  با اشاره به اینکه حضور پر شور زائران در امامزاده‌ها نشان از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) دارد گفت: ویژه برنامه شهادت این امام همام همراه با برپایی ایستگاه صلواتی در امامزاده عبدالله (ع) همدان، امامزاده شاهزاده محمد (ع) نهاوند، شاهزاده حسین (ع) همدان و امامزاده عبدالله (ع) ملایر پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان  با بیان اینکه بقاع متبرکه استان سیاه پوش شدند اظهار داشت: مراسم روضه خوانی و اطعام دهی در تمام بقاع متبرکه استان پیش بینی شده است و همه این برنامه‌ها در راستای شناخت فضائل و ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

او با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام جعفر صادق (ع) گفت: شاگردان زیادی توسط این حضرت تربیت شدند و خانواده‌ها در جامعه اسلامی باید سیره و روش تربیتی این امام بزرگوار را الگو قرار دهند.

حاجی زین العابدینی با بیان اینکه حرم امامزادگان از گذشته مورد توجه مردم بوده و بسیاری از مراسم دینی در این بقاع متبرکه برگزار می‌شود افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان، بقاع متبرکه و تشویق جوانان به حضور در برنامه‌های فرهنگی از سیاست‌های مهم اداره اوقاف در راستای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: امام جعفر صادق (ع) پیشوای ششم مسلمانان، در سال ۱۴۸ هجری قمری به دست خلیفه عباسی در مدینه به شهادت رسیدند.

همچنین مراسم عزاداری شب شهادت حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) ویژه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه استان همدان شامگاه دوشنبه در محل پردیس شهید مقصودی دانشگاه فرهنگیان همدان برگزار شد.

همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم وداع با پیکر شهید «احمد ظفری» از شهدای جاویدالاثر جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس شامگاه دوشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) در همدان برگزار شد.

پیکر شهید مظفری که در سال ۶۱ در منطقه عملیاتی فکه به درجه رفیع شهادت نایل آمده پس از ۴۰ سال شناسایی و به وطن بازگشته است.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.