آغاز عملیات احداث ۷ مدرسه در اصلاندوز اردبیل

سرپرست نوسازی مدارس استان اردبیل از آغاز عملیات احداث ۷ باب مدرسه در شهرستان مرزی اصلاندوز اردبیل خبر داد.

سید احد شیرین‌نژاد، اظهار داشت: نهضت مدرسه‌سازی در قالب‌های مختلف و به نام شهدا در حال انجام است که بهسازی و شاداب‌سازی مدارس با نام شهید عجمیان و جمع‌آوری مدارس سنگی و کانکسی به نام شهید پناهی شهید ۱۲ ساله دوران دفاع مقدس در سطح ملی و استانی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

او افزود: ما در بحث جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز و همچنین مدارس سنگی اقدامات خوبی را آغاز کردیم و امیدواریم در کوتاهترین زمان بساط این گونه مدارس برچیده شود.

سرپرست نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: در سطح کشور ۱۰ هزار پروژه مدرسه‌سازی در حال اجرا است که در استان اردبیل نیز ۳۷۰ پروژه آموزشی در مرحله اجرا و عملیاتی شدن است.

شیرین‌نژاد عنوان کرد: در ۲۴۰ واحد آموزشی استان اردبیل عملیات ایزوگام و در بیش از ۱۰۰ مدرسه نیز آسفالت‌ریزی محوطه مدرسه اجرایی و عملیاتی شده و تا مهرماه شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

او ادامه داد: در بحث جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز اقدامات خوبی آغاز شده و تا مهرماه شاهد حذف این مدارس خواهیم بود.

سرپرست نوسازی مدارس استان اردبیل تصریح کرد: مدارس خشتی و گلی در این استان حذف و از چرخه تعلیم و تربیت خارج شده و در قالب سیستم گرمایشی نیز بخاری‌های نفتی جمع‌آوری شده و تنها در پنج منطقه آموزش و پرورش بخاری‌های گازی وجود دارد که امسال سعی داریم بخاری‌های گازی را در این پنج منطقه نیز جمع‌آوری کرده و سیستم گرمایشی استاندارد راه‌اندازی کنیم.

شیرین‌نژاد با قدردانی از مدیریت آموزش و پرورش اصلاندوز، بیان کرد: در این شهرستان ۲۰ مدرسه در حال ساخت است که یک اقدام بی‌سابقه بوده و امروز نیز ساخت ۷ مدرسه را به صورت عملیاتی و میدانی آغاز می‌کنیم تا همه پروژه‌های احداثی در این شهرستان فعال و در مرحله اجرایی باشد.

او به تعهدات خیرین در ساخت واحد‌های آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: در همین شهرستان اصلاندوز ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه که سال‌های گذشته کلنگ‌زنی شده بود با سرعت در مرحله تکمیل است و ما در کنار تعهد خیرین سعی کردیم با جذب منابع دولتی پروژه‌های آموزشی و پرورشی را به سرانجام برسانیم.

سرپرست نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: در اصلاندوز سالن ورزشی بعد از ۱۰ سال در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید و طرح شاداب‌سازی مدارس نیز آغاز شده و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع ایزوگام انجام شده و ۲ هزار مترمربع نیز ایزوگام خریداری و تحویل شده است.

شیرین‌نژاد افزود: با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه‌های خیرساز جذب استان شده و ما جزو اولین استان‌ها در کشور هستیم که در این زمینه توانستیم منابع مورد نیاز را جذب کرده و تعهدات خیرین را در امر مدرسه‌سازی به سرانجام برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.