خط لوله ۱۶ اینج آبرسانی به تاسیسات نفت گچساران تعمیر شد

رییس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: تعمیر خط لوله ۱۶ اینچ آبرسانی تلمبه خانه خیرآباد به تاسیسات صنعت نفت و اماکن مسکونی به طول ۲۶ کیلومتر انجام شد.

علی سینا رییس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: خط لوله ۱۶ اینچ خروجی تلمبه خانه خیرآباد به مخازن ناحیه به دلیل فرسودگی، قدمت بالا و قرار گرفتن در مسیر کوهستانی در چند نقطه دچار شکستگی شده بود.

وی بیان کرد: مختصصان این شرکت در قالب ۲ گروه جوشکار و سه گروه گشت تاسیسات آبرسانی توانستند کمتر از ۷۲ ساعت تعمیرات این خطوط را انجام دهند.

سینا ادامه داد: بیش از ۵۰ نقطه فرسوده این خطوط تعمیر و همچنین با همکاری اداره ترابری این شرکت جاده دسترسی در این مسیر ایجاد شد.

وی اظهار کرد: ۵۰ شاخه لوله ۱۶ اینچ برای تعویض این نقاط فرسوده در کمترین زمان ممکن آماده شد.

سینا تصریح کرد: نصب شیر هواگیر در طول مسیر خط لوله ۱۶ اینج آبرسانی، خاک برداری از روی خط لوله و ایجاد یک گشت اختصاصی از دیگر اقداماتی انجام شده در این زمینه بوده است.

رییس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: هم اکنون این شرکت در حال تهیه لوله جهت تعویض لوله ۱۶ اینچ آبرسانی تلمبه خانه خیرآباد بطول ۲۶ کیلومتر است.

سینا ابراز کرد: در همین راستا ۱۱ کیلومتر خط لوله ۱۲ اینچ پلی ایتلن برای تعویض مسیر انتهایی این خط لوله که در روستای چهاربیشه و آبگرمو عبور می‌کند، خریداری شده است.

یکهزارو۹۵۶ کیلومتر از خطوط لوله نفت گچساران شست و شو شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: یکهزار و ۹۵۶ کیلومتر از خطوط لوله نفت گچساران امسال شست و شو (توپکرانی) شد.

غلامرضا کمالی افزود: ۵۰۴ کیلومتر از این میزان شست و شوی خط لوله انتقال نفت در قالب ۳۴ مورد به منظور ایمن سازی خط ۶ اینچ تا ۴۲ اینچ گاز و گاز مایع بوده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال ۴۴ مورد عملیات شست و شو خطوط لوله نفت صادراتی چهار اینچ تا ۴۸ اینچ به میزان یکهزار و ۴۵۲ کیلومتر با موفقیت انجام شده است.

کمالی ابراز کرد: توپک رانی (شست و شو) عملیات عبور دادن شی خارجی با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف، تمیز کردن شریان‌های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط صورت می‌گیرد.
شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.

برچسب ها: آبرسانی ، خط لوله آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.