امام جمعه مهاباد:

حمله به یمن، شراکت کشور‌های غربی با جنایات رژیم صهیونیستی را تایید کرد

امام جمعه مهاباد با محکومیت حملات شب گذشته کشور‌های آمریکا و انگلیس با پشتیبانی برخی کشور‌های دیگر به یمن گفت: این حملات نشان داد که آنان در جنایات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم و بی دفاع غزه سهم اساسی دارند.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: اقدامات و جنایات آمریکا، انگلیس و متحدان آن‌ها در منطقه مسبوق به سابقه بوده چراکه نظام سلطه به دنبال منافع خود از ایجاد نا امنی و جنگ در خاورمیانه است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ گفت‌وگو در قرآن کریم اضافه کرد: این امر مهم در قرآن کریم از مرز یک وضع مطلوب خارج و به عنوان یک خصلت انسانی که نمی‌توان آن را از زندگی مذهبی و مادی تفکیک کرد، تبدیل شده است.

امام جمعه مهاباد با اینکه پیامبر اکرم (ص) با وجود فشار‌ها و ستم‌ها از طریق گفت‌وگو و دعوت، دستورات الهی را در جامعه منعکس می‌کرد، ادامه داد: اسلام به موضوع گفت‌وگو همانند ابزاری مناسب برای برقراری ارتباط و تفاهم بین فرهنگ‌ها و ادیان توجه ویژه‌ای دارد به نحوی که می‌توان گفت اسلام و قرآن آیین گفت‌وگو است.

ماموستا امامی توقیف ناوشکن آمریکایی را نشان از اقتدار نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس در حال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضایی توقیف شد.

دیشب نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی با پشتیبانی برخی کشور‌های اروپایی و حتی منطقه، حملاتی را در داخل خاک یمن شکل داده و تمامیت ارضی این کشور را نقض کردند.

در این حملات چندین شهروند یمنی کشته و زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.