رشد ۴۰ درصدی ورود کشتی به مجتمع بندری انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: امسال بیش از ۵۸۰ کشتی به مجتمع بندری انزلی وارد شده که ۴۰ درصد رشد داشته است.

حسین یونسی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یک میلیون و ۵۸۶ تن کالا با ۳۱ درصد افزایش در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است.

او با اشاره به سابقه طولانی بندر انزلی در اقتصاد دریای خزر و پهلوگیری روزانه حدود ۸ کشتی در این بندر افزود: از ابتدای امسال تا به امروز بیش از ۵۸۰ کشتی به مجتمع بندری انزلی وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان تصریح کرد: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه اقتصاد دریامحور، برنامه ساخت مخازن روغن خام خوراکی به ظرفیت ۴۰ هزار تن و همچنین مرکز ساخت و تعمیرات انواع شناور‌ها (کشتی سازی) در مجتمع بندری انزلی در دستور کار قرار دارد.

یونسی همچنین با تأکید بر لزوم توسعه روابط تجاری ایران و آذربایجان گفت: برای افزایش همکاری‌های دو جانبه ایران و آذربایجان، زیرساخت‌های ترانزیتی و گمرکی گیلان با همکاری دستگاه‌ها تقویت می‌شود.

دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با سفیر ایران در آذربایجان

سید عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان هم با تأکید بر اینکه موتور محرکه روابط اقتصادی کشور با همسایگان حمل و نقل ترکیبی است، گفت: بررسی روش‌های فعال‌تر کردن کریدور شمال به جنوب و همچنین ترانزیت بین ۲ کشور ایران و آذربایجان از جمله اهداف اصلی سفر مسئولان گیلان به جمهوری آذربایجان بود.

او افزود: مسئولان جمهوری آذربایجان برای فعالیت‌های تجاری در بخش دریایی در کریدور شرق به غرب و در بخش جاده‌ای و ریلی در کریدور شمال به جنوب در حال برنامه ریزی هستند.

رشد ۴۰ درصدی ورود کشتی به مجتمع بندری انزلی

سفیر ایران در آذربایجان با اشاره به سرمایه گذاری آذربایجانی‌ها در بندر اَلَت این کشور، تصریح کرد: آذربایجانی‌ها قصد دارند این بندر را به عنوان مرکز ترانزیتی شرق به غرب معرفی کنند.

موسوی همچنین از مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان برای دیدار با مسئولان کشور آذربایجان دعوت کرد و گفت: باید طرح‌های اقتصادی مشترکی را تعریف و اجرا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.