واکسیناسیون ۱۱۰ هزار راس دام سبک در مناطق مرزی نهبندان

از ابتدای سال جاری ۱۱۰ هزار و ۲۵۴ راس از دام عشایر و روستا‌های مرزی شهرستان نهبندان به طور رایگان علیه بیماری‌های دامی واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: با توجه به مرزی بودن شهرستان نهبندان بحث پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های دامی در مناطق مرزی از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است و اقدامات بهداشتی و واکسیناسیون دام‌ها در این مناطق توسط پست دامپزشکی بندان در حال انجام است.

آهنی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۴۰ هزار و ۶۶۵ راس دام مناطق مرزی شهرستان نهبندان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده اند، افزود: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) بیماری ویروسی است که به علت انتشار سریع، کاهش تولید و تلفات سنگین، کنترل و پیشگیری از این بیماری اهمیت بسیار زیادی دارد.

آهنی با اشاره به اینکه بیماری تب­ برفکی یکی از مهمترین و پرضررترین بیماری دام‌های اهلی از جمله گاو، گوسفند و بز است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۳۳ هزار و ۶۲۸ رأس گوسفند و بز در دهستان بندان علیه بیماری تب برفکی مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

به گفته وی بیماری آبله یکی از بیماری‌های مسری در بین دام‌های سبک به شمار می‌رود که از ابتدای امسال در مناطق محروم و مرزی شهرستان ۳۰ هزار و ۵۴۵ رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله واکسیناسیون شدند.

آهنی با بیان اینکه بیماری بروسلوز یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در دام باعث سقط جنین، ناباروری، کاهش تولید و از بین رفتن ارزش اقتصادی دام می‌شود، افزود: ۵ هزار و ۳۱۰ رأس بره و بزغاله در دهستان بندان علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان واکسیناسیون ۱۰۶ قلاده سگ علیه بیماری هاری، بازدید بهداشتی از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی، توزیع نهاده‌های رایگان، معاینه و درمان دام‌ها را از دیگر اقدامات پست دامپزشکی بندان از ابتدای سال جاری برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.