۸۰ درصد از شبکه تونل حماس هنوز دست نخورده است

ناتوانی رژیم صهیونیستی در تخریب تونل‌های حماس نشان دهنده شکست این رژیم در اهدافش است.

به گفته مقامات آمریکایی و اسرائیلی، حدود ۸۰ درصد از شبکه تونل‌های حماس که در زیر غزه پس از هفته‌ها تلاش اسرائیل برای نابودی آن‌ها دست نخورده باقی مانده است که این نشان می‌دهد اسرائیل در رسیدن به اهدافش شکست خورده است.

این مقامات به وال استریت ژورنال گفتند که اسرائیل با شکست در نابودی تونل‌ها از دستگیری رهبران ارشد حماس و نجات اسرای باقی مانده اسرائیلی ناکام مانده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که «نابود کردن تونل‌هایی که بیش از ۳۰۰ مایل در زیر نوار غزه امتداد دارند - یا تقریباً نیمی از طول خط متروی نیویورک - حماس را از ذخیره نسبتاً ایمن سلاح و مهمات محروم می‌کند.» 

روش‌های مختلف تخریب تونل‌ها ناموفق بوده است

شایان ذکر است که اسرائیل به طرق مختلف به دنبال پاکسازی تونل‌ها از جمله نصب پمپ‌هایی برای پر کردن آب دریای مدیترانه، انهدام آن‌ها با حملات هوایی و مواد منفجره مایع، جستجوی آن‌ها با سگ و ربات، تخریب ورودی‌های آن‌ها و حمله به آن‌ها بود. شایان ذکر است که مقامات آمریکایی و اسرائیلی در ارزیابی دقیق میزان تخریب تونل با مشکل مواجه بوده اند.

۲۰ تا ۴۰ درصد تونل‌ها آسیب دیده اند

در اینجا، مقامات هر دو کشور تخمین می‌زنند که بین ۲۰ تا ۴۰ درصد تونل‌ها آسیب دیده و یا غیرفعال شده‌اند که بیشتر آن‌ها در شمال غزه هستند. مقامات آمریکایی گفتند که آب دریا برخی از تونل‌ها را فرسایش داده است، اما تلاش کلی آنطور که مقامات اسرائیلی امیدوار بودند موثر نبود.

برای تخریب تونل‌ها و جستجو نکردن آن‌ها

مقامات آمریکایی گفتند که اسرائیل واحد‌هایی دارد که در پاکسازی تونل‌ها تخصص دارند، اما بسیاری از این نیرو‌ها متشکل از مهندسانی هستند که برای نابودی آن‌ها آموزش دیده اند، نه جستجوی اسیران و رهبران حماس.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
غزه ایا تا زیر خونه نتانیاهو تونل زدن
آخرین اخبار