زیرساخت‌های ایجاد شده در استان اردبیل قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: زیرساخت‌های ایجاد شده در این استان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

کلیم‌الله وثوقی با تبریک ایام دهه فجر گفت: با وجود مشکلات و تنگناهای ناشی از فشارهای دشمنان ملت ایران طی چهار دهه اخیر اقدامات گسترده‌ای در راستای توسعه زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی به مردم انجام شده و شرایط امروز قابل مقایسه با گذشته نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: طی این مدت با وجود مشکلات ناشی از هشت سال جنگ و سال‌ها تحریم اعمال شده از سوی دشمنان ملت ایران رشد و توسعه کشور در بخش‌های مختلف متوقف نشده است و این روند امروز هم ادامه دارد.

به گفته او، در استان اردبیل حدود هفت هزار کیلومتر بزرگراه ، راه اصلی، فرعی و راه روستایی احداث شده و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل مسئولیت حفاظت و نگهداری از این شبکه گسترده را بر عهده دارد.

وثوقی اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی استان اردبیل یک کیلومتر بزرگراه نداشت اما الان حدود ۲۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده و توسعه شبکه بزرگراهی استان هم با جدیت در دستور کار دولت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین گفت: قبل از انقلاب یک کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت نشده بود و تنها راه‌های اردبیل به حیران، اردبیل به تبریز و یک راه ارتباطی کوچک به خلخال در استان وجود داشت ، این در حالی است که الان سه هزار کیلومتر از راه روستایی استان آسفالت شده است.

وثوقی تصریح کرد: در حال حاضر۶۳ شرکت مسافربری، هشت هزار و ۸۵۶ دستگاه ناوگان باری ، ۹۰ شرکت حمل کالا و بار و ۱۰ شرکت حمل و نقل بین‌المللی در سطح استان فعال است که این ظرفیت چشم‌انداز روشنی برای توسعه استان به شمار می‌رود.

او گفت: در ۱۰ ماه امسال سه میلیون و ۴۶۵ هزار تن کالا و یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر در راه‌های استان جابجا شد ، ضمن اینکه ۱۲ هزار و ۲۰۰ راننده ر ناوگان استان فعال هستند که از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ نفر دارای کارت هوشمند هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: امسال از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار ۲۴ هزار ۷۲۴ تن وارد و ۴۶۵ هزار تن کالا صادر شده است ، علاوه بر این ۸۵۰ هزار تن ترانزیت ورودی و خروجی در این پایانه ثبت شده است.

وثوقی با اشاره به پروژه‌های زیرساختی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی۱۸۲ پروژه به ارزش ۱۹ هزار میلیارد ریال در این استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید و قرارداد ۲۲ هزار میلیارد ریال پروژه دیگر هم منعقد شد که به محض شروع فصل کاری عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.