اتباع خارجی سفرای بین‌المللی در ایران

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور ایران گفت هریک از اتباع خارجی به عنوان سفرای کشور خود در ایران محسوب می‌شوند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با بیان اینکه هریک از اتباع خارجی به عنوان سفرای کشور خود در ایران محسوب می‌شوند، گفت: تمامی قوانین بین‌المللی برای اتباع اجرا می‌شود.

افشار دارابی روز سه شنبه در همایش مدیران اتباع خارجی استانهای کشور افزود: جمهوری اسلامی همواره در رعایت قواعد بین المللی در حوزه مهاجران و حقوق اتباع بر اساس قوانین داخلی و خارجی پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها به جای انجام وظایف خود در حوزه مهاجرت و اتباع همواره در برابر جمهوری اسلامی سیاست بهانه و تحریم را پیش گرفته اند، گفت: باید ظرفیت های بین المللی برای ایران دیده شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور تاکید کرد: ایران یکی از کشورهایی است که به دلیل تجاوز غربی ها طی چند دهه اخیر با حجم بزرگی از مهاجرت و خدمات به اتباع خارجی مواجه بوده و در این مسیر تمامی بار سنگین آن را تنها به دوش کشیده است.

دارابی اضافه کرد: حوزه مهاجرت دارای حساسیت های داخلی و بین المللی و منطقه‌ای است و باید مدیران در حوزه اطلاع رسانی با توجه به محدودیت ها و مشکلات اقتصادی دستاوردهای و خدمات را منعکس کنند.

وی خواستار اطلاع رسانی درست در حوزه عملکرد جمهوری اسلامی برای اتباع خارجی شد و گفت: بر خلاف بسیاری از کشورهای مدعی ایران همواره با تمامی مشکلات و کینه توزی های کشورهای غربی بیش از حد توان حقوق اتباع را در نظر گرفته و خدمات ارائه داده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی بر توجه به حساسیت های منطقه و موج سواری و فضاسازی رسانه‌های خارجی در حوزه اتباع خارجی اشاره کرد و افزود: مدیران باید در این بخش هوشیار بوده و گرفتار فضاسازی رسانه‌ای معاندین نشوند.

به گفته دارابی، خوشبختانه با وجود شمار بالای اتباع خارجی و تنوع آنها در کنار تمامی مشکلات اقتصادی، جمهوری اسلامی قوانین حقوق بشری و انواع خدمات را ارائه داده است.

وی اضافه کرد: باید جریان سازی رسانه ای و بیان حقایق به گونه ای باشد که نهادهای بین المللی را مجاب به انجام وظایف خود در قبال اتباع و حمایت از ایران کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار