اجرای طرح نذرخدمت در مناطق محروم شهرستان بهاباد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای طرح ملی نذر خدمت و اعزام تیم پزشکی با همکاری پزشکان و خیران داوطلب استان یزد به شهرستان بهاباد خبر داد.

محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت:برای اجرای طرح ملی نذر خدمت، تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد متشکل از پزشکان متخصص (داخلی، عفونی، اطفال، زنان و زایمان، چشم پزشک و دندان پزشک) ماما و پزشک عمومی و روانشانس و مشاوره تغذیه و نیرو‌های داوطلب هلال احمر استان و اعضا جوانان هلال احمر به عنوان تیم سحر به مناطق محروم شهرستان بهاباد اعزام می‌شوند. 

او با بیان اینکه طرح نذر خدمت با بهره‌گیری از خادمان داوطلب مردمی در چهار حوزه فعالیت می‌کند، اظهار داشت: محرومیت زدایی، ارتقای سطح سلامت آب شرب مناطق محروم، ارتقای سلامت خانوار‌های ساکن در این مناطق، توانمندسازی و موضوعات مربوط به آموزش با جذب منابع داوطلبان و خیران از جمله اقدامات در این طرح است.

عشقی ادامه داد: پزشکان اعزامی به ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان پزشکی می‌پردازند و بیماران نیز دارو رایگان دریافت خواهند کرد. اجرای این طرح از ۲۶ لغایت ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ در شهرستان بهاباد و همچنین بخش آسفیچ و دهستان بنستان خواهد بود. 

او تصریح کرد: طرح نذر خدمت با مشارکت پزشکان داوطلب و خیرین و همچنین مشارکت خانه‌های هلال استان به منظور ارائه خدمات بشردوستانه و با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم برخوردار، ارتقای و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت به روستا‌های استان و ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزشی به منطقه محروم و کم برخوردار اجرا می‌شود. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: همچنین در این طرح ۵ تانکر ۲ هزار لیتری مستقر شده و تعدادی سبد معیشتی، بهداشتی و مقداری کاشی برای کار‌های ساختمانی و تعداد ۱۰ دستگاه بخاری در منطقه نیز توزیع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار