باران در راه استان

کارشناس هواشناسی استان: فعالیت بارشی این سامانه در استان مرکزی از ساعات بعدازظهر پنجشنبه شروع می‌شود و به صورت عمده تا جمعه شب تداوم می‌یابد.

مرادی گفت: با توجه به آخرین خروجی الگو‌های پیش بینی از امروز چهارشنبه یک سامانه بارشی قوی از نواحی غربی وارد کشور خواهد شد و موجب بارش‌های شدیدی در دامنه‌ها و مناطق واقع در رشته کوه زاگرس خواهد شد. 

او افزود: این سامانه استان مرکزی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و هر چند احتمال بعضی بارش‌های پراکنده در استان طی ۲۴ ساعت آینده دور از انتظار نیست، اما فعالیت بارشی این سامانه در استان از ساعات بعدازظهر پنجشنبه از نوار غرب شروع خواهد شد و تا جمعه شب و در بعضی از مناطق تا بامداد شنبه تداوم خواهد یافت. 

کارشناس هواشناسی گفت: بارش‌ها عمدتا به صورت بارش باران خواهد بود، اما بارش‌ها در ارتفاعات و بعضی مناطق کوهستانی در بعضی ساعات به خصوص در جمعه شب بصورت برف خواهد بود.

مرادی ادامه داد: به دلیل احتمال افزایش سرعت وزش باد از ساعات عصر جمعه احتمال کولاک برف در این مناطق وجود دارد که می‌تواند منجر به اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان شود. 

او یادآور شد: بر این اساس روز گذشته هشدار سطح نارنجی شماره ۱۴ سازمان هواشناسی استان در خصوص آبگرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن آب رودخانه ها، لغزندگی معابر و جاده ها، احتمال کولاک برف در گردنه‌ها در مناطق سردسیر استان از اواخر وقت پنج شنبه تا صبح شنبه صادر شده است.

کارشناس هواشناسی استان تصریح کرد: بررسی‌های نشان می‌دهد در طی روز شنبه به دلیل جابجایی توده‌های هوا ناشی از عبور سامانه بارشی سرعت وزش باد در استان نسبتا شدید خواهد بود. 

مرادی ادامه داد: همچنین از روز جمعه تا اواسط هفته آینده دمای هوا به خصوص دمای روزانه به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

برچسب ها: باران ، سامانه بارشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.