رییس ستادکل نیرو‌های مسلح:

سرعت تولید شناور در نیروی دریایی سپاه با توجه به امکانات، کم نظیر است

سرلشکر باقری در آیین الحاق دو ناو به نیروی دریایی سپاه گفت: امروز افتخار می‌کنیم که چنین شناور‌های ارزشمندی با فناوری روز دنیا در ایران عزیز طراحی شد.

رییس ستادکل نیرو‌های مسلح در آیین الحاق دو ناو به نیروی دریایی سپاه گفت: امروز افتخار می‌کنیم که  شناور‌های ارزشمندی با فناوری روز دنیا در ایران عزیز طراحی  و ساخته شد و به کارگیری می‌شود.

وی گفت:سرعت تولید شناور در نیروی دریایی سپاه با توجه به امکانات، تقریبا کم نظیر است.

  رییس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: ارتش متجاوز آمریکا به ظاهر منطقه را به قدری ترک کرد اما بلافاصله با بهانه های گوناگون به اشکال دیگر در منطقه حضور پیدا کرد.

وی گفت: حادثه بزرگ و عملیات قهرمانانه ۱۵ مهر ماه مجاهدان فلسطینی باعث شد که آمریکا مجدد در مدیترانه و دریای سرخ در غرب اقیانوس هند حضور پیدا کند.

سرلشگر باقری افزود: بازدارندگی دفاعی جمهوری اسلامی ایران سپر پایداری برای امنیت ملی و دفاع ملی ما ایجاد کرده است اما نیروهای مسلح مکلف‌اند کوچک ترین تهدید را کاملا جدی تلقی کرده و خود را برای شرایط آماده کنند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه بیان کرد: حادثه غزه،حادثه بزرگی است و تاریخ جدید را برای منطقه و جهان رقم زده است.

وی گفت: سرنوشت این جنگ کاملا روشن است،شکست بی نظیر و ترمیم ناپذیر رژیم صهیونیستی از مردم مظلوم غزه و هیچ قدرتی نمی تواند سرنوشت این جنگ را تغییر دهد.

سر لشگر باقری افزود: صهیونیست ها شکستی خورده اند که قابل جبران نیست اما با کشتار مردم بی گناه و بی دفاع می خواهند این شکست را جبران کنند که امکان پذیر نیست. این جبهه دو طرف دارد،جبهه حقی که مردم مظلوم فلسطین و حامیان او در یک سوی این جبهه قرار دارند و در سوی دیگر جبهه صهیونیست های جنایت کار قرار دارند و آمریکا و اروپای  دروغگویی که حقیقت کلملت بی معنای حقوق بشر را نمایان کردند.

دو ناو محافظ به نیروی دریایی سپاه ملحق شد

سرلشگر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ در آیین الحاق ق دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به نیروی دریایی سپاه با تبریک ایام شعبانیه دستور الحاق این دو شناور از کلاس اقیانوس‌پیمای شهید سلیمانی را با تکرا ذکر یا صاحبالزمان (عج) به سازمان رزم  نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

با الحاق دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری در به نیروی دریایی سپاه، بطور رسمی اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه تشکیل می‌شود.

این شناور از نخستین ناوشکن‌های سنگین نیروی دریایی سپاه است ؛ ناوشکنی در کلاس شهید سلیمانی که به دست متخصصان داخلی کشور و نیروی دریایی سپاه ساخته شده است و به دلیل طراحی زاویه‌دار آن از جمله شناورهای رادار گریز محسوب‌ می‌شود.

در بدنه این شناور بیشتر از آلیاژهای غیرفولادی استفاده شده و مهمترین ویژگی آن داشتن سیلوهای عمودپرتاب موشک‌های پدافندی از جمله نواب و کروز صیاد با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر می‌باشد.

این شناورها قابلیت حمل سه‌شناور سبک موشک‌انداز و یک بالگرد رزمی مسلح را داردو دارای امکان پرتاب‌گر راکت‌های فریبنده برای منحرف کردن موشک‌های دشمن است.

سرعت این شناور ۶۰ کیلومتر در ساعت است که در شرایط مختلف آب‌و هوایی می‌تواند این سرعت را تداوم ببخشد.

۶۷ متر طول ، ۲۰ متر عرض و ۶۰ تن وزن از دیگر ویژگی های این شناور است و دارای ۴ موتور می‌باشد.

بالحاق این شناورها به ناوگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توان رزمی این نیرو بسیار بالاتر خواهد رفت و نیروی دریایی کشور دست بالاتر را در آب ‌های دور دست خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
به دنبال بهبود اقتصاد کشور باشید
پول ها را جاهای دیگه خرج نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
اینکه واسه تقویت قدرت دفاعی و توان بازدارندگی هزینه بشه غیر ضروری هست؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
کدوم کشور دنیا دوتا ارتش دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ادریس
۱۲:۵۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
چرا درد آور است پیشرفت ایران برای برخی؟! ببخشید حواسم نبود فارسی رو توی تل‌آویو یادگرفتن یا شرف ایرانی بودنشون رو دهه شصت به صدام فروختن?
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
به این شناور در دنیا ناوچه سبک میگویند نه ناوشکن سنگین سردار عزیز .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
شرکت مخابرات ایران چرا تجهیزات فیبر نوری را تخریب میکند....چرا نمی‌گذارند ملت ایران پیشرفت کنند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
سرعت افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش ریال هم کم نظیر است!