کاهش ۴ درصدی ازدواج در کردستان

مدیر کل ثبت احوال کردستان از کاهش ۴.۲ درصدی آمار ازدواج در یازده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

علی جوکار اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۱۱ هزار و ۴۸۰ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۲ درصد کاهش داشته است.

وی تعداد ازدواج شهری و روستایی در مدت یاد شده را به ترتیب ۹ هزار و ۵۸۴ و یک هزار و ۸۹۶ واقعه خواند و گفت: بیشترین ازدواج ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۲۹-۲۵ ساله بوده است.

مدیر کل ثبت احوال کردستان با اشاره به اینکه بیشترین ازدواج ثبت شده زنان مربوط به گروه سنی ۲۴-۲۰ ساله ثبت شده است، خاطر نشان کرد: میانگین سن ازدواج بار اول مردان ۲۸.۲۱ سال و میانگین سن ازدواج بار اول زنان ۲۴.۱۵ سال است.

وی گریزی به آمار طلاق در یازده ماهه امسال زد و اظهار کرد: در این مدت ۴ هزار ۶۶۹ واقعه طلاق به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵۲ درصد کاهش داشته است.

جوکار با بیان اینکه از این تعداد ۴ هزار و ۹۰ واقعه طلاق شهری بوده و مابقی طلاق روستایی بوده است، افزود: بیشترین طلاق ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال و بیشترین طلاق ثبت شده زنان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال گزارش شده است.

برچسب ها: ازدواج ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
علت گرانیست