اجرای پروژه سه‌طبقه حیاط‌دار ۶ واحدی در قالب نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ایده اجرای پروژه سه‌طبقه حیاط‌دار ۶ واحدی در قالب نهضت ملی مسکن و شرایط تأمین مالی آن به‌عنوان طرح پایلوت کشوری را ارائه داد.

الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : روال ساخت مسکن در کشور به‌دلیل کمبود زمین مناسب، ساخت واحد‌های مسکونی در طبقات هفت الی هشت طبقه‌ای انجام می‌شد که در نتیجه مشاعات ساختمان شامل پارکینگ، آسانسور و لابی فضایی حدود ۴۰ تا ۴۵ مترمربع را برای واحد‌های ۷۵ مترمربعی در بر می‌گرفت.

وی افزود: به‌عبارتی ۱۱۵ مترمربع ساخت‌وساز باید ساخته می‌شد که با احتساب قیمت‌های کنونی و هزینه‌های جانبی پس از کسر تسهیلات بانکی ۵۵۰ میلیون تومانی، به رقمی معادل حدود ۸۰۰ میلیون تومان می‌رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نتیجه این متراژ از ساخت‌ساز‌ها را پرداخت ماهیانه حدود ۳۰ میلیون تومان اقساط ماهیانه اعلام کرد و تاکید کرد: قطعاً بازپرداخت این رقم در توان مردم کرمانشاه و قشر محروم از مسکن نخواهد بود و در نتیجه فشار مضاعفی بر جامعه هدف وزارت راه و شهرسازی خواهد آمد.

الماسی هدف وزارت راه و شهرسازی را ساخت مسکنِ ارزان برای اقشار کم درآمد دانست و گفت: خوشبختانه با طرحی که در نتیجه جلسات متعدد با انبوه‌سازان و فعالان حوزه ساخت و ساز ارائه شد، به این نتیجه رسیدیم که ساخت طبقات تا حدی مورد تأیید قوانین شهرسازی است، به سه طبقه برسانیم و پارکینگ واحدها، داخل محوطه جانمایی شود.

وی ماحصل این کاهش طبقات را حذف مشاعات اعلام کرد و افزود: در این طرح به ازای هر واحد ۷۵ مترمربعی، نهایتاً ۸۵ مترمربع ساخت‌وساز نیاز است که در نتیجه باعث کاهش هزینه ساخت‌وساز‌ها خواهد شد.

الماسی راهکار دیگر برای کاهش فشار قیمت‌ها بر مردم و احترام به سلایق آن‌ها در نما‌های داخلی و خارجی را تحویل واحد‌ها تا مرحله نما و سفت‌کاری اعلام کرد و افزود: انبوهسازان پروژه را تا زمان سفت‌کاری با استفاده ازتسهیلات بانکی انجام خواهند داد و مردم می‌توانند در صورت صلاحدید، نازک‌کاری و نما را با سلیقه خودشان به‌صورت فردی و یا گروه‌های ۶ نفره انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از ارائه این طرح در جلسه اخیر با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: قرار است این طرح پس از تأیید در شورای عالی مسکن کشور و موافقت بانک مرکزی، به عنوان الگوی کشوری به استان‌های دیگر ابلاغ و انجام شود.

الماسی از همکاری مسئولان مرتبط با حوزه مسکن در استان کرمانشاه علی‌الخصوص استاندار کرمانشاه در به‌سرانجام رسیدن این طرح به‌عنوان طرح پایلوت کشوری تقدیر و تشکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار