تأکید آیت الله فلاحتی بر لزوم امیدافزایی در جامعه

نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار نوروزی با مسئولان استانی بر لزوم امیدافزایی در جامعه تأکید کرد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در در دیدار نوروزی با مسئولان استانی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: تحقق این هدف مهم که از انتظارات به حق رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در بستر تلاش مجدانه و هدفمند مسئولان برای مشارکت بخشی عموم مردم در عرصه‌ی اقتصاد و تولید میسر می‌شود و این مهم در سال جدید باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

او همچنین بر لزوم امیدافزایی و توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه از جمله بهره مندی از تریبون نماز جمعه برای بیان عملکرد‌های مثبت و امیدآفرینی در کنار بیان مشکلات تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در عرصه امید آفرینی افزود: متولیان فرهنگی نظیر ائمه جمعه و رسانه‌ای باید با نقد سازنده و با در نظر گرفتن نقاط قوت برای تولید محتوا استفاده کرده و موجبات تقویت روحیه ایمان، امید و تشریک مساعی را در جامعه فراهم کنند.

شورای اندیشه ورز برای تحقق شعار سال تشکیل می‌شود

اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم با بیان اینکه برای سال جدید برنامه ریزی‌هایی در راستای شکوفایی اقتصاد دریا محور، کشاورزی و گردشکری و صنعتی انجام شده است، گفت: شورای اندیشه ورز برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری شکل خواهد گرفت و همایشی راهبردی و عملیاتی در این زمینه برگزار خواهد شد.

او افزود: بهترین هدیه نوروزی سال ۱۴۰۳ برای ما و مردم، فرمایشات مقام معظم رهبری است که با مخاطب قرار دادن آحاد جامعه به جهش تولید تاکید فرمودند تا ایران اسلامی از واردات کالا‌های اساسی از کشور‌های دنیا بی نیاز شود.

استاندار گیلان با اشاره به افتتاح آزادراه قزوین - رشت در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: برای افتتاح این آزادراه سالیان متمادی تلاش شد؛ از سال ۱۳۸۸ مردم این استان و شهرستان چشم انتظار افتتاح مسیر ۱۱.۵ کیلومتری بودند که این امر محقق شد.

عباسی همچنین گفت: در بخش‌های اقتصادی هم در برش استانی برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده که به زودی از این موارد رونمایی خواهیم کرد.

ضرورت بهره گیری از توانمندی‌های مردم در قالب تفکر بسیج

سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این دیدار تحقق عینی جهش تولید را مستلزم بهره گیری از توانمندی‌های مردم در قالب تفکر بسیج دانست و گفت: مردمی کردن اقتصاد، اهدافی فراتر از خصوصی سازی را دنیال می‌کند به طوری که می‌توان در بستر بهره گیری از توان ملی در تولید، مقوله مهم عدالت را در روند توسعه متوازن نظاره کرد.

او ابراز امیدواری کرد: در سال جدید شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی به طور هماهنگ رشد یافته و زمینه اعتماد هرچه بیشتر عموم و پیوند بین مردم با مسئولان فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.