گردشگری معدن تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران-بافق گفت: امروزه اضافه شدن ژئوتوریسم یا گردشگری صنعتی و معدنی در سطح دنیا، بسته گردشگری را تکمیل کرده است.

مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران-بافق گفت: در بحث گردشگری به این نتیجه رسیدیم که نیازمند یک کار ترکیبی هستیم چراکه در کنار سایر برنامه‌های گردشگری، ابعاد معدن و فضای کاری آن برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد. 

حمیدیان تصریح کرد: مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق در عین حالی که یک مجموعه صنعتی است، ولی ظرفیت بسیار بالایی برای حوزه گردشگری دارد.

او بیان کرد: بازدید از پیت معدنی، موزه سنگ آهن و آشنایی با ابزارآلات اکتشاف و حفاری و چگونگی استخراج معادن برای مسافران از جذابیت زیادی برخوردار است. 

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران-بافق خاطر نشان کرد: در نوروز امسال تا کنون، روزانه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی از پیت معدنی چغارت بازدید کردند. 

او خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های موجود شامل پیت معدنی، مجموعه‌های ورزشی، مجموعه پارک آهنشهر و هم کل ظرفیت اکوسیستم شهرستان بافق، مسافران نوروزی یک ترکیب گردشگری صنعتی، فرهنگی، مذهبی و سنتی را تجربه می‌کنند. 

حمیدیان گفت: قدمت معدن چغارت به ۶۵۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد که این معدن در ابتدا به شکل کوه بوده که هزار و ۲۸۶ متر از سطح دریا ارتفاع داشته است. 

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران-بافق افزود: از سطح زمین‌های اطراف نیز ۱۶۵ متر بالاتر بوده است که علاوه بر برداشت این ۱۶۵ متر، ۳۱۵ متر نیز عمق حال حاضر این معدن است.

او گفت: خروجی این معدن سنگ آهن است که از این سنگ، برای استفاده در صنایع جوار معدنی استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار