نظارت بر ۴ واحد داروخانه گیاهپزشکی در سامان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: بمنظور نظارت بر عملکرد سم فروشی ها؛ از ۴ واحد داروخانه گیاهپزشکی فعال در روستای چم چنگ و هوره بازدید شد. 

حجت الله رئیسی اظهار داشت: به منظور ارتقای سلامت جامعه و کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی غیر استاندارد و همچنین اجرای سیاست های سازمانی، داروخانه های گیاهپزشکی شهرستان سامان بطور مستمر تحت نظارت و بازدید کارشناس حفظ نباتات و کارشناسان تنظیم بازار جهاد کشاورزی قرار دارد.

رئیسی خاطر نشان کرد: این بازدیدها با هدف نظارت بر عدم فروش سموم قاچاق و تقلبی، سموم تاریخ گذشته، تاریخ اعتبار پروانه بهره برداری، حضور مسئول فنی در فروشگاه و نحوه نگهداری سموم و با رعایت استانداردهای لازم در فروشگاه و ثبت اطلاعات در سامانه مانیتورینگ سموم انجام میشود. 

وی گفت: روند بازرسی و پایش فروشگاه­ های عرضه سموم نباتی در شهرستان بصورت مستمر ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکنند ضمن صدور اخطار کتبی نسبت به پلمپ فروشگاه اقدام می شود.


بیشتر بخوانید


وی افزود: از کشاورزان شهرستان سامان تقاضا می شود جهت جلوگیری از وارد آمدن صدمه به محصولات کشاورزی و آلودگی محیط زیست، سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز و با فاکتور دریافت نمایند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی قادر به پیگیری از مبادی حقوقی و قانونی باشند. 

شایان ذکر است: در دو بخش مرکزی و زاینده رود شهرستان سامان ۲۰ فروشگاه‌ سم و کود در حال فعالیت می‌باشند.

برچسب ها: جهادکشاورزی ، سامان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.