کاهش ۶۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در نوروز امسال

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تصادفات منجر فوت در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۶۰ درصدی داشته است.

 سرهنگ حسن دانایار با اشاره به حجم بالای تردد از محور بابامیدان _ گچساران در ایام نوروز گفت: با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان و همچنین بارش‌های شدید در استان شاهد کاهش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان هستیم.
 
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موج بازگشت مسافران به کاهش آمار تصادفات در سطح استان اشاره و عنوان کرد: تصادفات منجر به فوت نیز کاهش ۶۰ درصدی داشته است که امیدواریم با همکاری مردم تا پایان طرح نوروز پلیس ادامه داشته باشد.
 
وی افزود: طبق اعلام هواشناسی از فردا و پس فردا (یکشنبه و دوشنبه) سامانه بارشی وارد استان می‌شود که منجر به لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود که توصیه می‌کنیم رانندگان ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سرعت و سبقت غیرمجاز و عجله و شتاب بپرهیزند و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.
 
وی بیان کرد: بیشترین عامل تصادفات رانندگی واژگونی و خروج خودرو از جاده به دلیل سرعت غیرمجاز بوده که رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب توصیه می‌شود.
 
وی بیان کرد: خستگی و خواب آلودگی رانندگان باعث می‌شود بیشترین علت تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ دهد، بنابراین رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در نزدیکی به مقصد توصیه می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.