انشعابات غیرمجاز برق علت وضعیت شبکه برق منطقه دایی آباد زاهدان است

مدیر امور برق ناحیه یک شهرستان زاهدان بیان کرد: استفاده از انشعابات غیرمجاز برق علت وضعیت شبکه برق مناطق حاشیه‌ای زاهدان به‌ویژه منطقه دایی آباد است.

احمدعلی ریاحی گفت: استفاده غیرمجاز از انرژی برق یکی از چالش‌های جدی شرکت‌های توزیع نیروی برق است که صدمات و خسارات قابل‌توجهی به شبکه برق وارد می‌کند.

مدیر امور برق منطقه ناحیه یک زاهدان بیان کرد: نیروهای عملیاتی و پلیس برق این امور مرتباً نسبت به شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز اقدام می‌کنند که متأسفانه مجدد این تخلف انجام و انشعابات به‌صورت غیرمجاز نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه‌های توزیع برق دارای حریم مشخص هستند و باید این حریم تعیین شود، تصریح کرد: متأسفانه حریم شبکه برق این مناطق مشخص نشده و نیاز است دستگاه‌های متولی نسبت به مشخص‌کردن این حریم اقدام نمایند.

ریاحی با بیان اینکه بخش زیادی از این مناطق در اراضی ملی بوده و فاقد مجوز لازم از دستگاه‌های متولی است، خاطرنشان کرد: افراد با داشتن مدرک معتبر دال بر تملک اراضی و احراز هویت می‌توانند به امورات برق زاهدان و یا از طریق نام‌نویسی در اپلیکیشن خدمات غیرحضوری شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان، انشعاب دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار