در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سازمان اوقاف از نظام حقوقی منسجم برخوردار است + فیلم

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سازمان اوقاف از نظام حقوقی منسجم برخوردار است و به همان نسبت که در دعاوی حقوقی برای سهم وقف اقدام قانونی صورت می‌گیرد، برای بهینه‌سازی منافع وقف هم اقدام اقتصادی و علمی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف در عمل به شعار رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان اوقاف خودش را در خط مقدم شعار رهبری قرار داده است. بر اساس ماده ۵ قانون تشکیلات و اختیارات سازمان حج و اوقاف و امور خیریه، سازمان حج و اوقاف می‌تواند در اموری که اداره آن به عهده این سازمان است، شخص یا هیاتی از اشخاص متدین و معروف به امانت را به عنوان امین یا هیات امناء تعیین کند. یعنی رسیدگی به میلیون‌ها رقبه با کمک مردم امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: ما در سه سال اخیر، برای بکارگیری امناء در موقوفات در زمینه‌های مختلف از قبیل تجاری‌ها، مسکونی‌ها، زراعی‌ها، صنعتی‌ها و ... استفاده از شخص امین را در دستور کار قرار دادیم. اکثریت سهام شرکت‌های دانش بنیانی که در نمایشگاه دستاورد‌های وقف حضور دارند با شرکت‌های خصوصی است و ما آمدیم تا در سرمایه و مدیریت سهام آنها کمک کنیم. ما سعی کردیم اجاره‌داری در موقوفات را به مشارکت در محصول تبدیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در پاسخ به هجمه‌هایی که پیرامون حسابرسی سازمان اوقاف قرار دارد، گفت: اصولاً گزارش‌دهی به مردم و شفاف‌سازی یکی از ضرورت‌های نهاد‌های مدیریتی است. ما در سازمان اوقاف یک حساب داریم و در تمام سیستم‌های سطح کشور درج می‌شود. درج شدن حساب منوط به اجرای نیت است. آن بخشی از حساب که مربوط به حفظ العین موقوفه باشد، استخراج می‌شود. در نهایت، سرمایه‌های انباشته در سازمان اوقاف نیازمند مدیریت سودمند در آینده است. 


رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه این اطمینان را به مردم داد که سازمان اوقاف از نظام حقوقی منسجم برخوردار است. به همان نسبت که در دعاوی حقوقی برای سهم وقف اقدام قانونی صورت می‌گیرد، برای بهینه‌سازی منافع وقف هم اقدام اقتصادی و علمی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار