استاندار کردستان:

شوراها، نماد مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی است

زارعی کوشا گفت: شورا‌ها از ارکان اصلی مجموعه مدیریت شهری و تجلی استقرار حکومت مردمی هستند.

استاندار کردستان امروز در همایش روز ملی شورا‌های اسلامی که در محل سالن اجتماعات مجتمع فجر سنندج برگزار شد گفت: با اشاره به پیشینه شورا‌ها از آن به عنوان یکی از ارکان حکمرانی امام (ره) یاد کرد که از روز اول در قانون اساسی تعبیه شده و از مهمترین مباحث در ادبیات انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی و ویژگی رهبر معظم انقلاب، توجه به نیروی مردمی و قاطبه مردم بوده است.

وی  گفت: قانون شورا‌ها آنگونه که باید اجرایی نشده است و این علیرغم ظرفیت بالای شورا‌ها بوده است و امیدواریم مجلس جدید بتواند قانون شورا‌ها را اصلاح و تکمیل کند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه اعتقادی به مدیریت ستادی و پشت میزنشینی نداریم، گفت: سعی کرده‌ایم به شیوه‌های مختلف در طول دو سال و نیم گذشته تاکنون با قریب ۱۴۰ سفر شهرستانی و بخشی در مناطق مختلف استان حضور و با مشکلات از نزدیک مواجه شویم.

کمک سیزده هزار میلیارد ریالی دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال گذشته

زارعی کوشا با بیان اینکه در سال ١۴٠٠ چهارصد و پنجاه میلیارد تومان اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و قیر تامین شده گفت: دولت سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده و قیر، ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های استان کمک کرد و همچنین دهیاری‌ها در سال گذشته بیش از ٣٣۵میلیارد تومان از این محل‌ها دریافت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به واسطه خدمات زیرساختی و مختلفی که در روستا‌ها صورت گرفته ما در حدود ۲۰۰ روستای کردستان مهاجرت معکوس داشته‌ایم و بالغ بر ۴۰ هزار نفر از شهر‌ها به روستا‌ها مهاجرت معکوس داشته‌اند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از مراسم ۱۰۰۰ دف پالنگان استقبال کردند هرچند به دلیل نبود زیرساخت‌ها مردم مقداری دچار مشکل شدند، اما در کل این موضوع به شاخص مهمی برای ثبت جهانی پالنگان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شد.

نهضت احداث راه روستایی که بالغ بر ٣٧٠ کیلومتر طی دو سال اخیر انجام گرفته از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد و این امر را قابل توجه و تقریبا در چندین دهه گذشته بی‌بدیل عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.