واگذاری زمین به بیش از نیمی از متقاضیان طرح ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از واگذاری زمین به بیش از نیمی از متقاضیان طرح ملی مسکن در استان خبر داد.

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به پیشروی خوب طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت : این طرح در استان بنابه دلایلی دیرتر از سایر استان‌ها شروع شد، اما در همین یک سال اخیر با تلاش مضاعف همکاران و پیگیری استاندار پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی افزود: در حال حاضر این طرح در دو فاز واگذاری زمین و ساخت واحد‌ها در حال پیگیری است و عمدتا با توجه به لزوم مشارکت مردم در این طرح، در حوزه تحویل زمین پیش رفته‌ایم.

الماسی گفت: در زمینه واگذاری زمین، زمین به متقاضیان تحویل شده و آنها با دریافت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی که بازپرداخت ۲۰ ساله دارد، اقدام به ساخت مسکن می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح مسکن ملی در شهرستان‌ها عمدتا به همین نحو پیش می‌رود که مردم خود در امر ساخت و ساز مشارکت داشته باشند، افزود: البته در کنار ساخت و سازی که مردم انجام می‌دهند، ما هم زیرساخت‌هایی مانند مدرسه، مسجد و ... را در پروژه‌ها احداث می‌کنیم.

الماسی با اشاره به ۶۴ هزار متقاضی موثر طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت: تاکنون به بیش از نیمی از این متقاضیان زمین تحویل شده است.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در همین تعداد متقاضی خلاصه نمی‌شود، گفت: این طرح ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده استان را هم شامل می‌شود، چرا که از همین تسهیلات طرح ملی مسکن، برای بازسازی این بافت‌ها استفاده می‌شود.

به گفته الماسی ۱۷ هزار واحد در بافت‌های فرسوده استان از محل این تسهیلات قرار است بازسازی شوند.

وی افزود: همچنین بازسازی مناطق روستایی هم جزو این طرح است، چرا که باز هم از تسهیلات این طرح استفاده می‌شود و در حال حاضر بازسازی ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در دل این طرح قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: واحد‌های پراکنده‌ای هم که در سطح شهر‌ها پروانه ساخت گرفته و از تسهیلات این طرح استفاده می‌کنند، در شمار واحد‌های این طرح قرار می‌گیرند که در این زمینه هم ۹ هزار واحد از تسهیلات طرح مسکن ملی بهره مند می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار