کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری در کسب و کار دارد

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : آخرین آمار منتشر شده در خصوص شاخص فضای کسب و کار استان‌ها نشان می‌دهد که استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری پیدا کرده و این موضوع برای فضای سرمایه گذاری در استان مطلوب است و امیدواری ایجاد می‌کند.

حیدر کدیور، رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : طبق آخرین آمار که مربوط به پاییز ۱۴۰۲ است میانگین شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه ۵.۹۰ است که نسبت به میانگین کشوری یعنی ۵.۹۸ وضعیت بهتری داریم.

وی افزود: کرمانشاه هم اکنون در جایگاه ۱۱ کشوری قرار دارد این در حالی است که در تابستان ۱۴۰۲ شاخص استان ۶.۱۷ بود که در جایگاه ۲۰ کشوری قرار داشتیم و وضعیت ما نسبت به میانگین نامساعد بود.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه توضیح داد: فضای کسب و کار با ۷۰ مولفه در استان‌ها پایش می‌شود که ۴۲ مولفه آن آماری و ۲۸ مولفه پیمانی است و ارزیابی‌ها به صورت فصلی توسط کارشناسان اتاق بازرگانی استان‌ها انجام می‌شود.

کدیور تاکید کرد: بهبود شاخص فضای کسب و کار استان افق روشن و مطلوبی را برای سرمایه گذاری در استان کرمانشاه ایجاد می‌کند به گونه‌ای که در چند ماه گذشته حدود ۸۰۰ نفر در رشته‌های مختلف عضو اتاق بازرگانی کرمانشاه شده اند.

وی در خصوص موانع بهبود فضای کسب و کار نیز گفت: بی ثباتی در قیمت مواد اولیه، دشواری تامین مالی از بانک‌ها و بی ثباتی قوانین از جمله این موارد هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار