آئین‌های محلی بخش دودانگه قابلیت ملی دارند

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساری گفت: آئین‌های محلی بخش دودانگه قابلیت ملی دارند

قاسم قادری سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساری در جلسه هم‌اندیشی توسعه گردشگری درمنطقه دودانگه ساری که به میزبانی بخشداری دودانگه و مجموعه خصوصی فعال در این منطقه، برگزار شد از قابلیت توسعه گردشگری بخش دودانگه ساری با تاکید بر آئین‌های بومی محلی خبر داد.

او با بیان اینکه دودانگه دارای طبیعت بکر، چشمه‌های فرآوان، مردمان نیک سرت و ظرفیت‌های فرآوان است، گفت: ملی شدن آئین‌های محلی بخش دودانگه شهرستان ساری می‌تواند در زمینه توسعه گردشگری و اشتغال پایدار نقش بسزایی داشته باشد.

قادری با اشاره به برگزاری جشنواره‌های کوچک و بزرگ برای عرضه محصولات بومی منطقه، افزود: سالانه تنها جشنواره گل محمدی در منطقه دودانگه بیش از ۲۰ هزار بازدید کننده دلرد و فروش ۹میلیارد تومانی محصولات مرتبط، از قابلیت‌های گردشگری و اقتصادی این منطقه محسوب می‌شود.

او با اشاره به روستا‌های بکر دودانگه ساری، گفت: توسعه بوم‌گردی نیز از جمله اولویت‌های استان برای توسعه گردشگری در این منطقه شمرده می‌شود.

رستمی بخشدار دودانگه نیز در این جلسه با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و میراثی دودانگه از جمله برج رسکت، گرگین‌آباد، جنگل سنگده، تلارسربند و عمارت تاریخی شوکت در کرچاه، گفت: ظرفیت‌های گردشگری این بخش نیازمند برنامه‌ریزی است تا پتانسیل‌های بالقوه منطقه تبدیل به ظرفیت‌های بالفعل گردشگری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.