پایان جشنواره کتابخوانی رضوی استان سمنان

دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان سمنان با معرفی ۱۷۴ برگزیده به پایان رسید.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت : این جشنواره که از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا است که ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر در بخش‌های شعر، قصه گویی، پادکست، هنر‌های تجسمی و دیجیتال ، دست سازه ، داستان کوتاه بصورت فردی ، گروهی و خانوادگی در بخش‌های کودکان، نوجوانان وجوانان و بزرگسالان شرکت کردند.

طاهریان افزود: عناوین و موضوع این جشنواره هم امام رضا و امام حسن عسگری علیهم السلام بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ کتاب خوانی ، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مربوط به فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و بخش ویژه امام حسن عسگری (ع) ۲۵ بهمن سال ۱۴۰۱ شروع به فعالیت کرد و امروز در مراسم اختتامیه از منتخبین استانی و ملی قدردانی شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: با توجه به اینکه سمنان بعنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده ضروری است متولیان و دست اندرکاران در این حوزه در زمینه تریج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بکوشند.

 وی افزود: والدین و مراکز آموزشی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان دارند و آموزش و پروش دراین حوزه نقش بسزایی دارد.

استاندار سمنان هم اظهار امیدواری کرد: کسب عنوان «پایتخت کتاب ایران» برای سمنان موجب ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و توجه بیش از پیش خانواده‌ها و وجود کتاب در سبد خانوار شود.

سید محمدرضا هاشمی گفت: معرفی سمنان به عنوان «پایتخت کتاب ایران» فرصتی برای تقویت نهضت کتاب‌خوانی و اعتلای فرهنگی در استان است.

در این مراسم همچنین از کتاب سید محمود نوشته اسماعیل حاجعلیان رونمایی شد.

این کتاب شرح حال و زندگینامه عالم فقید سید محود حسینی هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضاییه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.