پیشرفت ۹۲ درصدی طرح‌های آبرسانی بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از پیشرفت ۹۲ درصدی طرح‌های آبرسانی بسیج سازندگی استان خبر داد.

سرهنگ ملک لو پیشرفت فیزیکی طرح‌های آبرسانی به ۱۷۸ روستای استان آذربایجان شرقی را ۹۲ درصد اعلام کرد و گفت: این مجموعه در زمینه پیشرفت فیزیکی اجرای طرح‌های آبرسانی به روستا‌ها رتبه نخست کشوری را دارد.

وی افزود: بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در یک سال اخیر با تمام توان و بهره گیری از گروه‌های جهادی طرح‌های مربوط به آبرسانی را در شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان اجرا کرده است و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تمامی این طرح‌ها امسال به پایان می‌رسد.

سرهنگ ملک لو با اشاره به اینکه طبق تفاهم نامه بین بسیج سازندگی و آبفای آذربایجان شرقی ابتدا تعداد ۱۲۱ طرح آبرسانی برای اجرا پیش بینی شده بود که سپس این تعداد به ۱۷۸ مورد افزایش پیدا کرد گفت: تاکنون طرح‌های آبرسانی به تعداد ۹۱ روستا به اتمام رسیده و بقیه نیز در دست اجرا است.

وی یکی از نیاز‌های اصلی برای طرح‌های آبرسانی به روستا‌های محروم و دورافتاده آذربایجان شرقی را تزریق اعتبارات لازم دانست و یادآور شد: چنانچه این اعتبارات در موعد مقرر و به میزان پیشرفت طرح‌ها به گروه‌های جهادی تخصیص داده شود حتی می‌توان جلوتر از برنامه پیش بینی شده آنها را به پایان رساند.

سرهنگ ملک لو از مرحله بندی طرح‌های آبرسانی روستایی توسط بسیج سازندگی استان خبر داد و اضافه کرد: مرحله دوم این طرح به استعداد ۲۳۰ روستا در تمام شهرستان‌هایی که دارای تنش آبی و چالش تامین آب هستند اجرا می‌شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای مرحله اول طرح‌های آبرسانی به روستا‌های آذربایجان شرقی را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

سرهنگ ملک لو با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی و محروم آذربایجان شرقی از ۲ سال قبل شروع شده است اهتمام جدی به این طرح را یکی از اولویت‌های اصلی بسیج سازندگی عنوان و اظهار کرد: این طرح‌ها توسط گروه‌های جهادی استان بدون وقفه و در شرایط بسیار سخت کاری ادامه دارد و آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر در این حوزه به شمار می‌رود.

وی احیای تعداد ۲۷ رشته قنات در یک سال اخیر را یکی از مهمترین فعالیت‌های بسیج سازندگی آذربایجان شرقی بیان کرد و گفت: این اقدام در راستای تفاهم نامه با سازمان جهادکشاورزی استان در قالب طرح‌های آبخیزداری جالیزی اجرا شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس همین تفاهم نامه قرار است تعداد ۹۰ عنوان طرح در حوزه کشاورزی استان توسط ۳۰ گروه جهادی اجرا شود که رقم اعتبار در نظر گرفته شده برای این تعداد طرح معادل ۵۴۵ میلیارد ریال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.