افزوده شدن ۲ واکسن جدید به نظام ایمن‌سازی خراسان جنوبی

۲ واکسن جدید، همزمان با ۱۰ استان کشور به نظام ایمن‌سازی خراسان جنوبی افزوده شد.

طرح ادغام واکسن‌های جدید روتاویروس و پنوموکوک در خراسان جنوبی همزمان با ۱۰ استان کشور در مراسمی به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد. 

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند امروز در این آیین که در محل مرکز خدمات جامع سلامت شهید آوینی بیرجند برگزار شد گفت: پنوموکوک یک باکتری است که بیشتر ریه را درگیر می‌کند و سبب عفونت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روتاویروس هم از مهمترین عوامل عفونت گوارشی و بروز اسهال در کودکان است افزود: این ویروس سالانه موجب بروز موارد زیادی از عفونت‌های منجر به بستری در بیمارستان می‌شود که واکسیناسیون از آن جلوگیری می‌کند.

موسوی میرزایی بیان کرد: واکسیناسیون روتاویروس در ۲ استان و پنوموکوک در ۱۰ استان کشور از امروز اجرایی شده که خراسان جنوبی جزو این استان‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: هزار و ۳۰۰ کودک خراسان جنوبی وارد این طرح شده‌اند که واکسن در ۲ ماهگی، چهار ماهگی و یک سالگی به آنها تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ هزار دز واکسن وارد استان شده و در تمام شبکه‌های بهداشتی و درمانی تحویل و اولین دز آن به صورت کشوری در مرکز خدمات جامع سلامت شهید آوینی بیرجند تزریق خواهد شد.

موسوی میرزایی اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون کودکان در استان بالای ۹۸ درصد است و از این حیث جزو ۱۰ استان برتر کشور هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار