۵۰ هزار اصله نهال گل محمدی برای توزیع بین کشاورزان سیستان و بلوچستان تامین شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰ هزار اصله نهال یارانه دار از ارقام پربازده و ممتاز گل محمدی در استان تامین می شود.

سعید نارویی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۵۰ هزار اصله نهال یارانه دار از ارقام پربازده و ممتاز گل محمدی در استان تامین و تا پایان اردیبهشت ماه جاری در بین کشاورزان شهرستان‌های مستعد کشت این محصول توزیع می‌شود.

سعید نارویی  از رونق گلاب گیری در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: با کشت نهال‌های مذکور سطح زیر کشت گل محمدی استان به بیش از ۳۰۰ هکتار خواهد رسید.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت گل محمدی و صنایع تبدیلی مرتبط آن در سیستان و بلوچستان در حال توسعه است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که بیشترین بهره اقتصادی گیاهان دارویی مربوط به فرآوری آنهاست، گسترش صنایع مرتبط به فرآوری گل محمدی و سایر گیاهان دارویی در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بدین منظور با حمایت‌های فنی و اعتباری این سازمان و نیز مشارکت بهره برداران، تعداد ۱۰ کارگاه سنتی و سه کارگاه نیمه صنعتی گلاب و اسانس گیری در سطح استان تاسیس و راه اندازی شده که قابلیت تولید هزار ۵۰۰ تن انواع عرقیات، گلاب و اسانس را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار