پیگیری ارتقای ایمنی بنادر ایران

مدیر ایمنی سازمان بنادر و دریانوردی از پیگیری برای ارتقای سطح ایمنی بنادر به عنوان یکی از اولویت های مهم این سازمان خبر داد.

عبدالله جعفری مدیر ایمنی ، بهداشت و محیط‌زیست سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با مدیر و معاونین بنادر و دریانوردی آبادان و شرکت های خصوصی فعال در این بنادر گفت : سازمان بنادر بر اساس منشور راهبردی ابلاغ شده ، ارتقای بیشتر فرهنگ ایمنی ، بهداشت و محیط زیست را با جدیت بیشتری دنبال می کند.

 به گفته او از ابتدای سال گذشته و برای اولین بار ، مدیریت hse سازمان بنادر و دریانوردی کشور اقدام به تهیه منشور اهداف راهبردی و اقدامات عملیاتی در حوزه HSE ، آتش نشانی ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران کرده است و این تفکر ستادی در بنادر و شرکت‌ها خصوصی فعال ، ساری و جاری شده است تا وضعیت ایمنی کار و کارگری در بنادر ارتقا یابد.

وی افزود : برگزاری دوره های آموزشی HSE عمومی برای تمام نیروی سازمان بنادر و دریانوردی از جمله مواردی که حوزه مدیریت HSE سازمان بنادر آن را در دستور کار خورد قرار داده است.

عبدالله جعفری با بیان اینکه درس آموزی از حوادث گذشته و تحلیل و بررسی آنها از دیگر برنامه های افزایش آگاهی و پیشگیری از تکرار حوادث است گفت : توجه به موضوعات تصویری و دیداری مثل علائم HSE ، انتخاب کارگران نمونه ایمنی و تشویق آنان به صورت معنوی و مادی و آموزش کارگران از دیگر برنامه های حوزه مدیریت HSE سازمان بنادر است تا بیش از پیش وضعیت ایمنی تقویت شود.‌

این مقام مسئول اظهار داشت : بنادر آبادان به عنوان بنادر حاکمیتی ، دارای موضوعات ایمنی و پدافندی بسیار مهم است و این بنادر به عنوان پیشانی مرزی در دید و برد بین المللی قرار دارند که خوشبختانه طی دو سال اخیر وضعیت بهینه داشته است.

جعفری بیان داشت : با توجه به اضافه شدن خودروهای آتش نشانی در بندر آبادان ، سطح ایمنی و سرعت و توانایی عملیاتی اطفاء حریق افزایش پیدا کرده است. 

مدیر ایمنی ، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر ادامه دار بودن بازدید های ادواری به بنادر و بررسی وضعیت ایمنی آنها تصریح کرد : فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در سازمان بیانگر این است که وضعیت ایمنی بنادر بر اساس شاخص‌های ایمنی بهبود پیدا کرده است و روند مثبتی را طی می‌کند و بنادر نسبت به سال‌های گذشته ، ایمن‌تر به فعالیت خود می‌پردازند.

برچسب ها: ایمنی ، بنادر کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.