در برنامه جهان امروز مطرح شد:

خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین گسترش خواهد یافت

استاد سابق دانشگاه فلوریدای جنوبی در بررسی تحولات اخیر دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرد خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین گسترش خواهد یافت.

 سامی العریان، استاد سابق دانشگاه فلوریدای جنوبی آمریکا در برنامه  شب گذشته جهان امروز شبکه خبر به بررسی تحولات اخیر دانشگاه های آمریکا پس از عملیات طوفان‌الاقصی پرداخت.

وی درباره فعالیت‌های خود در حمایت از فلسطین در آمریکا گفت: پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ من در برخی دانشگاه‌های آمریکا تدریس می‌کردم که از سوی لابی صهیونیستی هدف حمله قرار گرفتم و برکنار شدم.با مقاومت در برابر این لابی غیرقانونی شکایت کردم، اما ۵ سال زندانی شدم و با اینکه ۶ ماه محاکمه شدم، هیچ اتهامی علیه من تایید نشد. وقتی به ایالت دیگری برای تدریس رفتم باز هم با حبس خانگی و همان اتهام زنی‌ها مواجه شدم و این فشار‌ها مرا به خارج شدن از آمریکا واداشت. مشکل آنها با من درباره فعالیت‌های من در ارتباط با مسئله فلسطین بود.

سامی العریان که سال‌ها در دانشگاه فلوریدای جنوبی تدریس داشته و اکنون می‌بیند این دانشگاه در روز‌های اخیر صحنه تظاهرات و تحصن در حمایت از فلسطین شده است، افزود: متاسفانه صهیونیست‌ها در شورا‌های مربوط به دانشگاه‌ها قدرت را در دست دارند و آنچه ما این روز‌ها دیدیم اقدامات جنوب آمیزی برای سرکوب دانشجو‌ها بود. آن هم فقط بخاطر حمایت از فلسطین . این جنبشی است که پیشتر در آفریقای جنوبی حدود ۱۵ سال رخ داد تا سیاست‌های دانشگاهی تغییر کرد.

این استاد سابق دانشگاه فلوریدای جنوبی آمریکا اعلام کرد: دانشجو‌های آمریکایی خواهان قطع سرمایه گذاری‌ها، تحریم و عدم همکاری با صهیونیست‌ها هستند، زیرا صهیونیست‌ها امروز مرتکب کشتار می‌شوند. مطالبات این دانشجو‌ها بخشی از خیزشی است که اکنون می‌بینیم و این تظاهرات به این سطح محدود نخواهد شد و گسترش پیدا خواهد کرد و طی سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار