حدود ۳۰۰ هزار هکتار از زمین‌های دیم زنجان به کشت گندم اختصاص دارد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۴۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش طرح جهش تولید قرار گرفته است که از این میزان حدود ۳۰۰ هزار هکتار به کشت محصول راهبردی گندم اختصاص دارد.

 مسیح الله محمدی روز دوشنبه در جریان بازدید مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از مزارع الگویی کشت گندم در شهرستان سلطانیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۱۳۰ هزار هکتار از این اراضی، کشت سایر محصولات دیمی از جمله نخود، عدس و علوفه دنبال می شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، این اراضی زیر کشت محصولات مختلف از جمله گندم، جو، حبوبات، گیاهان علوفه‌ای و نباتات رفته و حمایت‌های ویژه نیز از کشاورزان در زمینه بیمه، تامین بذر و نهاده‌ها و سایر اقدامات ترویجی انجام می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه راهبرد اصلی در تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان، حفظ و افزایش تولید پایدار به ویژه در حوزه محصولات استراتژیک است، اظهار کرد: برای تامین امنیت غذایی باید سطوح زیر کشت یا بهره وری را افزایش دهیم که با توجه به چالش های اشاره شده، امکان افزایش سطح زیر کشت برای خیلی از محصولات وجود ندارد بنابراین باید به سمت افزایش بهره وری برویم.

در ادامه، ‌ سهراب سهرابی مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در سفر به استان زنجان از مزارع الگویی کشت گندم شهرستان سلطانیه بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.