سخنگوی دولت در حاشیه نمایشگاه کتاب مطرح کرد؛

تولید ۱۶ برابری کاغذ در دولت سیزدهم

بهادری جهرمی گفت: در مقوله کاغذ قبل از شروع کار دولت سیزدهم تولید داخلی ۵ هزار تن بود، اما امروز به بیش از ۸۰ هزار تن افزایش یافته است.

علی بهادری جهرمی در حاشیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: نگاه جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم به کتاب یک نگاه راهبردی است و این یعنی حوزه کتاب و کتابخوانی یک مسئله ساده صرف نیست.

وی ادامه داد: بازدید هر ساله مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب نشان دهنده ترویج و تبلیغ کتاب و کتابخوانی و راهبری این حوزه توسط ایشان است که نشان می‌دهد یک نگاه راهبردی در جمهوری اسلامی به مقوله کتاب و کتابخوانی وجود دارد.

وی با اشاره به شعار نمایشگاه کتاب تهران گفت: در شعار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به درستی گفته شده «برای ساختن آینده باید مطالعه کرد.» که شعاری بسیار راهبردی است.

سخنگوی دولت ادامه داد: همه باید معیار و شاخصمان را مقام معظم رهبری قرار دهیم در این صورت میزان توجه و تمرکزمان به مقوله کتاب و کتابخوانی بیشتر می‌شود و معیار و شاخصی برای ارزیابی تمرکزمان در این مقوله به دست می‌آید.

بهادری جهرمی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم با توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی چه در عرصه حکمرانی و چه در عرصه شهروندی به زمانی برسیم که بیشتر از اینکه گوشی در دستمان باشد، کتاب در دستانمان باشد. در این صورت محتوا، دقت و سرعت حرکت در حوزه کتاب بهبود خواهد یافت و کیفیت زندگی در حوزه‌های خانوادگی، اجتماعی و حکمرانی به شدت ارتقاء می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش ۱۶ برابری تولید کاغذ در داخل کشور گفت: در مقوله کاغذ قبل از شروع کار دولت سیزدهم تولید داخلی ۵ هزار تن بود، اما امروز به بیش از ۸۰ هزار تن افزایش یافته است. با حمایت‌های رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش به این هدف رسیدیم.

سخنگوی دولت افزود: در حوزه تولید کاغذ کتاب‌های درسی نیز به خودکفایی رسیده‌ایم و امیدوارم با اقدامات و تدابیری که در حوزه کتاب و نشر انجام شده بتوانیم در بخش کتاب‌های غیر درسی نیز به خودکفایی برسیم.

بهادری جهرمی با اشاره به بن خرید کتاب گفت: بن‌های کتاب زمینه خوبی را به وجود آورده تا کارکنان ادارات بتوانند از نمایشگاه کتاب استفاده کنند. اولویت دولت سیزدهم ترویج کتاب و کتابخوانی است و به همین دلیل بن خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی شد.

وی در واکنش به مبلغ بن خرید کتاب خبرنگاران، از پیگیری موضوع از طریق مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش گفت: نظراتی که مقام معظم رهبری در مقوله کتاب و کتابخوانی اعلام می‌کنند، نگاه راهبردی است که در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد. در دبیرخانه دولت نیز سامانه اجرای زمانبندی تدابیر مقام معظم رهبری راه اندازی شده است.

بهادری جهرمی یادآور شد: نگاه جدی به تامین کاغذ داخلی خبر خوب دولت به حوزه نشر و کتاب است. تولید ۱۶ برابری کاغذ صرفاً یک خبر نیست، بلکه نشان دهنده تحولات بنیادین در کارخانجات تولید کاغذ و دستگاه‌ها و تجهیزات جدید استقرار یافته در کارخانجات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به احتمال بسیار زیاد بخش زیادی از جنگل‌های شمال و غرب کشور طعمه این افزایش تولید کاغذ شده اند.اگر راست می گویند بگویند این همه مواد اولیه این کارخانجات ویرانگر از کجا تامین کرده اند؟!!!
آخرین اخبار