امنيت را در بخش سرمايه گذاري معدني تقويت کنيم

رییس کمیته معدن کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پیشرفت معدن در گرو توسعه سرمایه گذاری بهره ور و انجام کارهای زیرساختی از سوی دولت است.

داریوش اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با تاکید بر افزایش بهره وری در بخش معدن گفت: پیشرفت معدن در گرو توسعه سرمایه گذاری بهره ور است.

وی ادامه داد:در این راستا  دولت باید در کارهای زیرساختی بخش معدن از جمله اکتشافات عمومی و پایگاه جامع علوم زمین فعالیت مضاعفی داشته باشد چراکه برای گسترش حضور بخش خصوصی در فعالیت های معدنی باید زمینه سرمایه گذاری از جانب دستگاه های دولتی بیش از پیش فراهم باشد.

 اسماعیلی تصریح کرد: اگر مقدمات کار از جانب دولت فراهم شود روند سرمایه گذاری تسهیل شده و بخش خصوصی با تمایل بیشتری در فعالیت های معدنی شرکت خواهد کرد.

وی ایجاد امنیت برای سرمایه گذار را در بخش معدن نیاز امروز این بخش عنوان کرد و افزود: باید فضایی فراهم شود که سرمایه گذار با گرفتن پروانه فعالیت معدنی سند حمایت همه جانبه دولت را برای سرمایه گذاری خود دریافت کند.

رییس کمیته معدن کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قوانینی را در مجلس تصویب خواهیم کرد که زمینه ارتباط بهتر بین معدن و دانشگاه را فراهم کند، افزود: با تصویب این قوانین زمینه حضور نیروهای جوان پویا و خوش فکر در بخش معدن بوجود می آید.

وی با اشاره به برگزاری همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی افزود:چنین نمایشگاه هایی ،محل عرضه توان سرمایه گذاران داخلی است چراکه بخش معدن برای جایگزینی با نفت نیازمند سرمایه گذاری روز افزون است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار