قلم خبرنگاران مقدس است

 مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: قلم خبرنگاران مقدس است و خداوند به آن سوگند یاد کرده است.

سردار جعفری  در آیین گرامیداشت فعالان رسانه‌ای حوزه دفاع مقدس و مقاومت  با اشاره به اینکه قلم خبرنگاران مقدس است و خداوند به آن سوگند یاد کرده، گفت: لازم است که روی موضوعات قدرت دفاعی مانور دهیم و وحدت نیروهای مسلح را نشان دهیم چرا که دشمن به دنبال تفرقه است.

وی گفت: در زمانی که دشمن تلاش می‌کند وحدت را از بین ببرد و در زمانی که ما با یک جنگ ترکیبی رسانه‌ای تمام عیار روبرو هستیم، کار خبرنگاران کار ساده‌ای نیست.

وی گفت: شما خبرنگاران وارد یک جنگ رسانه ای شدید و یک ماموریت خطیر دارید، بنابراین باید به این شرایط واقف باشید و مسئله را درک کنید و برای حل مسئله راهکارهایی داشته باشید.

جعفری بیان کرد: وقتی دشمن حقیقت دستاوردهای نظام را در همه زمینه‌ها می‌بیند اما سعی می‌کند تا غیرواقعی جلوه دهد و حتی وحدت را مخدوش کند، نیازمند تولید محتوای مناسب از جانب خبرنگاران و انتشار باورپذیر آنها هستیم.

وی ادامه داد: مدیریت افکار عمومی آسان نیست و نیاز است که برای انتقال خوب پیام تولید محتوای مناسب ارائه شود.

مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان افزود: برای مقابله با جنگ شناختی دشمن و جنگ ادراکی که جوانان و نوجوانان را مورد هدف قرار داده، باید به فرمان رهبر جامعه عمل بپوشانیم و با کار جهادی وارد عرصه شویم.
 
این مسئول تاکید کرد: باید به موقع روایت غلط دشمن را احصا کنیم و یک پدافند و خنثی‌سازی به موقع انجام دهیم.

وی یادآور شد: نقش اصحاب رسانه یک نقش بی‌نظیر و بی‌بدیل در برابر استفاده دشمن از انواع تکنیک‌هاست که کارآمدی دشمن را زیر سوال میبرد چرا که دشمن به گونه‌ای روایت‌های دروغ را منتشر می‌کنند که باور مردم را به دنبال داشته باشد.

جعفری تصریح کرد: دشمن به دنبال تحریف، تحریک و دروغ‌افکنی است و وظیفه شما این است که این موضوعات را به مردم گوشزد کنید.

وی گفت: فعالیت رسانه در حوزه دفاع مقدس به عنوان حوزه ای که مظلوم بوده و هرکسی به آن ورود نمی‌کند مگر اینکه پایبند به اصول و ارزش‌ها باشند، کمی کمرنگ بود.

مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان افزود: تمام اجرها در گمنامی است، رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس آنقدر خوب درک کردند به طوری که هر شب را یک شب قدر می‌دانستند باید این ارزش‌ها را گسترش دهیم، نسل قدیم را به نسل جدید پیوند دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه هرجا غفلت کردیم دشمن میدان‌داری کرد، ادامه داد: در فتنه سال گذشته برخی از جوانان و نوجوانان تحت تاثیر دشمن قرار گرفتند، در این مواقع نقش رسانه پررنگ تر می‌شود.

 مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: خبرنگاران باید به موقع روایت غلط دشمن را احصا و یک پدافند و خنثی‌سازی به موقع انجام دهند

سردار جعفری  گفت: امروز آنچه که ما دنبال می‌کنیم بحث گسترش و انتقال فرهنگ شهادت است و انتظار می‌رود این بحث را به علاقمندان منتقل کنید.

وی گفت: باید روی بحث ولایت و رهبریت نظام کار شود و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس منتقل شود تا همه از فرهنگ عاشورایی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقش مقاومت، ایثارگری، امیدآفرینی باید نشان داده شود، خاطرنشان کرد: نظام دستاوردهای زیادی دارد اما دشمن سعی دارد وضعیت فعلی را نامناسب جلوه دهد و دستاوردهای نظام را زیر سوال ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار