بازگشایی تالار آیینه موزه هنرهای تزئینی ایران در اصفهان

در‌های تالار آیینه موزه هنر‌های تزئینی ایران در اصفهان به روی گردشگران باز شد.

 مژگان صفامهر مدیر موزه هنر‌های تزئینی ایران در اصفهان گفت:  تالار آیینه موزه هنر‌های تزئینی (عمارت رکیب خانه) در قلب مجموعه بنا‌ها و کاخ‌های تاریخی شهر اصفهان، به همت کارشناسان برای بازدید عموم آماده‌سازی و بازگشایی شد.

او افزود: از این پس بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی می‌توانند علاوه بر مشاهده اشیا تاریخی در موزه‌های این بنای تاریخی، شکوه آیینه‌کاری و هنرِ دست هنرمندان دوران گذشته را نیز مشاهده کنند.

صفامهر ادامه داد: آیینه‌کاری به زبان ساده، چیدمان هنرمندانه تکه‌های کوچک آیینه در کنار هم است که زمینه‌ساز افزایش روشنایی بروی سقف و دیوار‌ها می‌شود.

مدیر موزه هنر‌های تزئینی ایران در اصفهان افزود: هنر آیینه‌کاری که به گونه‌ای آشکار از روزگار پادشاهان صفوی تاکنون در ساختمان‌های تاریخی چشم‌نوازی می‌کند، در معماری ما به زیباترین شکل ممکن، بیننده را شگفت‌زده و مسحور خود می‌سازد.

 عمارت تاریخی رکیب خانه در مرکز شهر اصفهان و نزدیک بنا‌های مشهوری همچون تالار اشرف، کاخ چهلستون، عالی قاپو و توحید خانه قرار دارد.

این عمارت از جمله بنا‌های بافت قدیم اصفهان به شمار می‌رود که در اوائل قرن یازدهم هجری مقارن با سلطنت شاه عباس اول بعنوان یکی از بنا‌های مجموعه دولتخانه صفوی احداث شد.

این عمارت اکنون به موزه هنر‌های تزئینی ایران تبدیل و امکان بازدید گردشگران از تالار آیینه آن فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار