شهادت حاج قاسم مسیر تازه‌ای بین ملت‌های آزاده جهان گشود

اسقف اعظم ارامنه آذربایجان گفت: شهادت حاج قاسم اگرچه بسیار تلخ بود، ولی مسیرتازه‌ای را در راه شهادت، در بین ملت‌های آزاده جهان گشود.

اسقف اعظم خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان روز پنجشنبه در چهارمین همایش اقوام و ادیان در مکتب حاج قاسم سلیمانی  با حضور علما، روحانیون مسیحی و مسلمان و اقشار مختلف مردم در ارومیه برگزار شد، گفت: کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند، در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند و هیچ کاری نمی‌کنند.

اسقف اعظم گریگور چیف چیان  افزود: وقتی در اثرحادثه ای، فردی فوت می‌شود در همین کشور‌ها به آن پرداخته می‌شود، اما همین کشور‌ها به شهید شدن هزاران فلسطینی هیچگونه واکنشی نشان نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی همه اقوام و پیروان ادیان و مذاهب زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به صورت برابر زندگی می‌کنند که باید از این نگاه قدردانی کرد.

اسقف اعظم چیف چیان با تسلیت سالروز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: این اتفاق اگرچه بسیار تلخ بود، ولی مسیرتازه‌ای را در راه شهادت، در بین ملت‌های آزاده جهان گشود.

اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان ادامه داد: هدف بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب همبستگی امت‌های مظلوم در جهان برای مقابل با سلطه گران است که هدفی مهم و متعالی به شمار می‌رود.

مکتب حاج قاسم امروز به دنیا صادر می‌شود

امام جمعه اهل سنت ارومیه هم در این همایش گفت: مکتب حاج قاسم امروز به دنیا صادر می‌شود و ملت‌های جهان حتی بیشتر از ما ایشان را دوست دارند.

ماموستا مامد کلشی نژاد افزود: مکتب حاج قاسم باعث شد که تمامی اقوام و ادیان کنار هم قرار گیرند چنانکه سردار سلیمانی در عراق برای مسیحی‌ها و ایزدی‌ها و همچنین کرد‌ها کار‌هایی انجام داد که خود آن‌ها نتوانستند انجام دهند.

وی با تسلیت شهادت تعدادی از شهروندان کرمانی در اقدام تروریستی دشمنان گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید در برابر خون انسان‌های بی گناهی که در کرمان ریخته شد، پاسخ داده شود.

ویامام جمعه اهل سنت ارومیه کشور‌های مختلف افزود: درچنین شرایطی فرمانده و شخصیتی، چون سردار سلیمانی برخاست و داعش ر از میان برد و علاوه بر نشان دادن دشمنی اسلام با این گونه گروه‌های تروریستی، توطئه دشمنان اسلام را نقش برآب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.