رییس سازمان امور اجتماعی:

اتباع به نظم اجتماعی پایبند باشند

رییس سازمان امور اجتماعی ایران گفت نظم اجتماعی کشور برای اتباع تکلیف است.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور درباره دغدغه آسیب‌های اجتماعی در حوزه اتباع و مهاجران خارجی تاکید کرد: نظم اجتماعی کشور برای اتباع تکلیف است و آنها نیز باید همانند دیگران به آن پایبند باشند.

محمد عباسی موضوع آسیب‌های اجتماعی در حوزه اتباع از دغدغه‌های همیشگی و نیازمند رصد و بررسی دانست: جمهوری اسلامی همواره در حیات مبارک خود نسبت به سرنوشت مسلمانان احساس تکلیف کرده و این مساله را در رابطه با مهاجران در عمل ثابت کرده است.

وی مهاجران و اتباع خارجی را مردمی مظلوم دانست که به جمهوری اسلامی پناه آورده اند و افزود: در چند دهه اخیر با چنین تفکر انقلاب اسلامی تصمیم بر این شد که تعدادی از مهاجران در کشور زندگی و زیست کنند.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور، جمهوری اسلامی ایران را در پذیرایی و خدمات به مهاجران در دنیا پیشتاز دانست و گفت: حضور چند میلیون مهاجر که از خدمات دیگر شهروندان استفاده می کنند حتی در برخی کشورهای مدعی حقوق بشر در دنیا نیز دیده نمی شود اما ایران اسلامی انها را با آغوش باز پذیرفته است.

عباسی با بیان اینکه حفاظت های اجتماعی و حمایت از اتباع در ایران به خوبی انجام می شود گفت: اینها بخشی از مردم مظلومی هستند که تحت فشار استکبار جهانی به این حال رسیده و مجبور به ترک موطن خود شدند.

معاون وزیر کشور در ادامه تاکید کرد: اما میزبانی ایران از آنها به این معنی نیست که نظم اجتماعی حاکم در کشور به هم خورد و باید اتباع خارجی در رعایت هنجارهای اجتماعی در حوزه آسیب ها به نظم حاکم پایبند باشند.

به گفته رییس سازمان امور اجتماعی کشور، خوشبختانه ساماندهی مهاجران در ایران و برخی مسائل هویتی آنها در حال برنامه ریزی و شکل گیری است و وزارت کشور در آینده نزدیک برنامه جدی برای حوزه مهاجران دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
مرز کشور شده مثل چراگاه و طویله که هر کسی سرشو میندازه پایین و میاد توش،والا طویله هم اینجوری نیست،منی که دو سال رفتم سربازی با افغانی که یک روز میره دم کافی نت یه برگه شناسایی بهش دادن یکی شدیم،میاد راحت واسه از گشنگی نمردن 30 درصد پایینتر از قیمت اتحادیه کار منو از چنگم درمیاره
آخرین اخبار