مخالفت مجلس با جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا

نمایندگان مجلس با کلیات جدول هفتم بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت) با کلیات جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان دفاع از کلیات جدول هفت لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در صحن مجلس گفت: بخش مهمی از بودجه مربوط به جدول هفت است که توزیع اعتبارات اعم از اعتبارات هزینه‌ای و اعتبارات تملک بین دستگاه‌های اجرایی را نشان می‌دهد.

منظور اظهار داشـت: ما در توزیع اعتبارات بسیار تلاش کردیم که براساس تکالیفی که در قانون برنامه هفتم تصویب شده است و با توجه به مجموعه انتظاراتی که از دستگاه‌ها برای سال جاری داریم، عمل کنیم و تقریبا نظر همه دستگاه‌ها نیز در دولت تامین شده است.

وی افزود: ما با تک تک وزرا و دستگاه‌های اجرایی و معاونان رئیس جمهور جلسات جداگانه‌ای را برگزار کرده‌ایم و ریز توزیع اعتبارات را مورد بحث قرار دادیم و سعی کردیم تا عدالتی در توزیع اعتبارات داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: ممکن است در مواردی دیده شود که اعتبارات افزایش یافته است، این رشد ناشی از دو عامل است یک عامل این است که ما اعتبارات جدول ۹ را موردی و موقت ساماندهی کرده‌ایم و این موارد را ذیل اعتبارات دستگاه‌های اصلی منتقل کرده‌ایم بنابراین اگر به عنوان مثال وزارت نیرو برای خشکسالی و باروری ابر‌ها موارد و اعتباراتی را در جدول ۹ دریافت می‌کرد که ردیف‌های موردی و موقت بود ما این اعتبارات این چنینی را در ذیل اعتبارات وزارت نیرو تجمیع کرده‌ایم و اینگونه دیده می‌شود که سرجمع اعتبارات تملک وزارت نیرو حدود ۶۵ همت است.

منظور ادامه داد: با ساماندهی ردیف‌ها، شفافیتی در جدول ۷ ایجاد و اعتبارات هزینه‌ای و تملک دستگاه‌ها به صورت شفاف و تجمیع شد.

وی افزود: اعتبارات جاری برخی از دستگاه‌ها همچون وزارت امور اقتصادی و دارایی رشد زیادی داشته که علت آن هم این است که بودجه دستگاه‌های استانی وزارت اقتصاد، ملی شده است به این معنا که از اعتبارات بخش استان‌ها کم و به بخش ملی اضافه کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره توزیع بودجه بین دانشگاه‌ها نیز گفت: رشد اعتبارات دانشگاه‌های اصلی، دانشگاه‌های مادر، دانشگاه‌های تحریمی، دانشگاه‌های شهرستان‌ها متناسب با ماموریت‌های آنها و با نظر وزیر علوم تحقیقات و فناوری انجام شده و در مورد دانشگاه‌های علوم پزشکی هم وضعیت به همین ترتیب است.

منظور بیان کرد: توزیع اعتبارات در جدول ۷ کاملا براساس اهداف برنامه و تکالیف دستگاه‌ها و عدالت بین دستگاهی، عدالت بین استانی انجام شده و کاملا کارشناسی شده است.

وی افزود: نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که اعتباراتی از سرفصل مالی به سرفصل هزینه‌های جاری انتقال پیدا کرده که از نظر ما محل ابهام است. به عنوان مثال ۱۱ همت از بازپرداخت سود اوراق مالی سال‌های قبل از سرفصلی کسر شده و به اعتبارات برخی از دستگاه‌هایی که براساس نظر کمیسیون تلفیق لازم بوده اضافه شود، انتقال پیدا کرده است.

حاجی‌بابایی‌: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین لازم‌الاجراست

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جدول هفت لایحه بودجه گفت: این جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌ها است، دولت اعتبارات دستگاه‌ها را به صورت تجمیعی آورده است. برای اولین‌بار به دو جدول ۷ و ۱-۷ تقسیم شده که جدول ۷ مربوط به حقوق و مزایا و جدول ۱-۷ مربوط به برنامه‌ها است.

رئیس کمیسیون تلفیق اظهار کرد: اعتراضی بود که چرا اعتبارات برخی دستگاه‌ها افزایش داشته که معلوم شد که برای حقوق و دستمزد نیست و به خاطر برنامه آن دستگاه‌ها ما در نهایت تغییرات اساسی درباره اعتبار دستگاه‌ها نداشتیم و تغییرات جزئی اعمال شده، بنابراین جدول هفت عینا طبق پیشنهاد دولت به تصویب رسید.

حاجی بابایی همچنین تصریح کرد: درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان لازم است این توضیح را بدهم که از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها با توجه به این‌که برنامه هفتم همچنان مورد ایراد شورای نگهبان است باید این ایرادات رفع شده تا تبدیل به قانون شود. بعد از آن احکام بازنشستگان زده خواهد شد و بودجه آن هم پیش‌بینی شده است.

زنگنه: شاهد بی‌عدالتی در جدول هفت لایحه بودجه هستیم

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی نیز در مخالفت با مصوبه مربوط به جدول هفت لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار داشت: ما در حقوق و مزایا در جدول هفت شاهد بی‌عدالتی هستیم.

گودرزوند چگینی: بی‌عدالتی نشده است

مهرداد گودرزوند چگینی در موافقت با مصوبه مربوط به جدول هفت لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: در اعتبارات جداول جابه جایی اتفاق نیفتاده بلکه آنچه که در آن تغییراتی صورت گرفته اعتبار مربوط به ردیف های متفرقه است علاوه بر اینکه رشدی هم در این زمینه صورت نگرفته است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیچ بی عدالتی در جدول هفت صورت نگرفته و اعتبارات متفرقه دستگاه‌ها در همان دستگاه‌ها متمرکز شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ترابقران گناه کارگرزحمت کش چیه که ۳۵درصد ازاف میکونی ازاونور مالیات آب وبرق گازمدرسه اجاره خونه هنگوفت دیگه بنزرشما پولی براش میمونه که کرایه ولقه ای کوفت زهرماربخره بخوره بایدازتولدبچه بگزریم بچه بیادازگشنگی بمیره نه نمیخایم بچه تاایران پیروفرسوده بشه ریس گناهمون بیمه ازجیب خودت پرداخت نمیکونی بدونی بخداصدنفرخواسته بیمشو دیگه پرداخت نکونه التماسش کردم بیمتوقط نکون بعدن اعسا دستت میشه اشتباه کردم توبگو چراریس کمی بفکرکارگرباش همه دارن ازای مرزا فرارمیکونن به عراقوترکیه صوریه فرارمیکونن بابافکری بحال کارگرهم بکونیدکارفرما ریس جمهور قوه قضایه ریس مجلس سه قوه جان بچتون نزاریداینقدرزجربکشه کارگر ترابه هرکس قبول دارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
باسلام خدمت بزرگوارکارگربااین حقوق هش ملیونی بقرایک ساله اگه گوشت قرمز خودم وخانوادم خوردیم زهرمارخوردیم ترابقران بحال ماهم فکری بکونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ماده85مدیریت خدمات کشوری درخصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان که مصوب سال86است کی میخواهداجراشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مجلس بجای مبارزه با فساد سنوات بازنشستگی رای دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
برای یکدفعه و فقط یکدفعه در طول 45 سال گذشته شده که چیزی رو بگید یا کاری رو در مورد منافع، رفاه و حقوق و دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان درست و به موقع انجام بدید؟ جواب: خیر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام لطفا نمایندگان مجلس بگویید اعتباری برای اجرای کامل ماده27 قانون حمایت از معلولان اختصاص دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خوب این متناسبه بودجه اش که تامین شده و تورمش هم که رقم خورده نمیشه فوق العاده اجرا بشه و به تکمیل برنامه هفتم و فلان و بهمان ربط داده نشه و دوباره بهانه ای دست سودجویان گرانساز داده نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام لطفاً همسان سازی حقوق بازنشستگان رو با جدیت تمام پیگیری کنید سه سال عقب مانده بود سه سال هم دوباره عقب افتاد سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام لطفا درموضوع مدرک تحصیلی کارکنان بازنشسته لشکری هم که درحین خدمت تحصیل و مدرک بالاتر دریافت نموده پیگیری تا از امتیاز و رتبه حقوقی برخوردار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
همسان سازی حقوق کارمندان چرا اجرا نمیشه دریافتی کارمند آموزش فنی وحرفه ای با دریافت اداراتی چون دادگستری،برق،امور مالیاتی و ... تفاوت 3برابری داره در بعضی از ماهها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما مگه حقوق کارمندان دادگاه ها را می دانید کارمندان قوه قضائیه در دادگاه ها با این هم اعصاب خوردی که در کار دارند حقوق کمی می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
وزرا خودشان حقوق نجومی دارند کی دلشون بحال یخچال های خالی بازنشستگان میسوزه؟؟؟؟؟ دایم دبه در میارن سر حقوق ناچیز مستمری بگیرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آخه خدا وکیلی منصفانه است بنده با مدرک لیسانس فنی و کار دولتی و بعد از ۳۹ سال بازنشسته بشوم با ۱۴ میلیون بعد نگهبان و آبدارچی و .... اداره بازنشسته بشوند با ۲۴ میلیون !!!!؟؟؟ از این بی عدالتی باید به کجا شکایت ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در ادارات و شرکتهای دولتی کنونی( مهد میانسالان) کار مفید آبدارچی بسیار بسیار بیشتر از کار کارمندان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
یه جا نوشته مخالفت شده یه جا نوشته تصویب شده و حکم جدید میزنن و افزایش میدن
آخرشم نفمیدیم قراره همسان سازی بشه نشه و زمان اجرا کِی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
لطفاً پیگیری کنید چرا دانشگاه علوم پزشکی اهواز هنوز حق مسکن را بر اساس مصوبه دولت پرداخت نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
به حقوق های نجومی خودشون برسه، مخالفتی ندارند، چندرغاز کارگرا رفته تو چشم‌شون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
افزایش حقوق های نجومی وزرا و نمایندگان و مشاوران تورم زا نیست!

ولی افزایش چندرغاز برای ما تورم زا است!
آخرین اخبار