نشتی خط لوله انتقال آب شرب در خیابان میر اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: خط لوله ۴۰۰ میلی‌متری انتقال آب شرب خیابان میر به علت فرونشست زمین دچار شکستگی و نشتی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به شکستگی و نشتی خط لوله ۴۰۰ میلی‌متری انتقال آب شرب خیابان میر به علت فرونشست زمین دچار شکستگی و نشتی گفت: عوامل شرکت آب و فاضلاب با اعزام تیم عملیاتی و تجهیزات در حال گودبرداری و بازسازی و تعویض خط لوله در مقطع آسیب دیده هستند.
منصور شیشه‌فروش با اشاره به عمق ۱.۵ متری فرونشست در خیابان میر افزود: پلیس راهور نیز نسبت به اجرای طرح ترافیکی در محل اقدام کرد و قرار است تا اوایل شب خط ترمیم شود.

او با بیان اینکه در این محل تاکنون چندین مورد فرونشست داشته‌ایم، ادامه داد: به دلیل تعدد حوادث خطوط لوله آب و فاضلاب در اصفهان و شاهین شهر ابلاغ کردیم آبفا مشاور بگیرد و مطالعه انجام دهد تا تاثیر فرونشست بر تشدید شکستگی خطوط لوله و نشتی‌ها مشخص شود.

شیشه فروش بیان کرد: شبکه آب و فاضلاب اصفهان با قدمت ۵۰ سال فرسوده است و به همین دلیل گاهی می‌شکند، ۳۰ کیلومتر از ۳۰۰ کیلومتر شبکه آبفا اصفهان در اولویت است و باید بازسازی و نیاز به اعتبارات ملی از سوی وزارت نیرو دارد.

کارشناسان، خشکسالی طولانی‌مدت، برداشت بی‌رویه آب از سُفره‌های زیرزمینی و همچنین حذف جریان آب رودخانه زاینده‌رود از دل شهر، را از عواملی می‌دانند که باعث وقوع و شدت گرفتن فرونشست زمین در این شهر شده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.