رشد ۲۱ درصدی پرواز های فرودگاه های سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته

مدیر کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان از رشد ۲۱ درصدی پرواز های استان نسبت سال گذسته خبر داد و گفت: وضعیت خدمات رسانی در فرودگاه های سیستان وبلوچستان نسبت به قبل مطلوب شده است.

 خسروی بنجار مدیرکل اداره کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان  در تشریح اقدامات فرودگاه های استان گفت: فرودگاه کنارک فرودگاهی نظامی است ‌و زیر مجموعه اداره کل فرودگاه های استان نمی باشد.

وی افزود: شرکت هواپیمایی چابهار ایر دارای هواپیمای ام دی ۸۲ و ۸۳ با ظرفیت جابجایی۱۷۲ مسافر می‌باشد  که در فرودگاه های زاهدان ( روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه)و چابهار ( روزهای شنبه، دوشنبه ‌‌چهار شنبه ) ۶ سورتی پرواز دارد و کتگوری سایرفرودگاه های استان نظیر ایرانشهر ، زابل وسراوان هم متناسب این هواپیمای بدنه متوسط نیست مگر با افزایش کتگوری، در سال گذشته با افزایش کتگوری فرودگاه زابل چند سورتی پرواز در مسیر تهران- زابل - تهران توسط شرکت چابهار ایر  برقرار شد اما ظرفیت این هواپیما تکمیل نمی شد و تقریبا با یک سوم ظرفیت انجام می شد که زیان شرکت را در بر داشت.

خسروی بنجار افزود:  فرودگاه ها براساس هواپیمای طرح، رده بندی می شوند و مجاز به پذیرش هر هواپیمایی نیستند.

 وی ادامه داد: مدیرکل فرودگاه های استان متولی ساخت ، نگهداری ، فراهم ‌نمودن زیرساخت های فرودگاهی، هوانوردی و تامین سیستم های ایمنی و‌امنیت فرودگاه ها است  و برقراری پرواز در حیطه وظایف ایشان نیست و حتی مجاز به دخالت نمی باشد.

مدیرکل فرودگاه های سیستان و بلوچستان ادامه داد: وضعیت پروازهای فرودگاه های استان نسبت به سایر استان‌ها با توجه به شرایطی که کشور با محدودیت ناوگان هوایی مواجه میباشد وضعیت قابل قبولی است و‌نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد دارد.

خسروی بنجار تصریح کرد: نمایندگان محترم به طور مستمر پیگیر برقراری و افزایش پرواز هستند اما به توجه به شرایط کشور و‌محدودیت ناوگان  هوایی و توزیع متعادل بین  استان ها،  پروازهابرقرار میشود.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با حضور استاندار محترم و مجمع نمایندگان استان  در سال گذشته در دفتر ریاست سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد و نیازهای پروازی استان خدمت ایشان اعلام شد که ریاست سازمان محدودیت ناوگان هوایی را مطرح نمودند.

وی افزود: در هفته گذشته با پیگیری بنده  سه پرواز در مسیر تهران- زاهدان- تهران در روزهای دوشنبه ، چهار شنبه و پنجشنبه و در مسیر مشهد -زاهدان -مشهدتوسط شرکت‌های هواپیمایی چابهار ایر، ایران ایر و اسمان برقرار گردید  که‌تا صبح روز پروازها ظرفیت تکمیل نشده بود. 

خسروی گفت:  فرودگاه سراوان پس از ۱۵ سال با پیگیری نماینده محترم سراوان و مدیرکل فرودگاه های استان با رفع محدودیتهای فراوان فرودگاهی و‌ هوانوردی و فراهم نمودن زیرساخت های لازم،  راه اندازی و در هفته ای دو پرواز در مسیر تهران سراوان و‌تهران برقرار گردید.

وی در پیان خاطرنشان کرد:  در دو سال اخیر فرودگاه های استان در بخش های مختلف فرودگاهی و هوانوردی  دچار تغییر ‌‌ و تحولات گسترده ای شده و سامانه های مورد نیاز نصب و پروژه های بهسازی زیادی اجرا ‌ و به مرحله بهره برداری رسیده است که می توانید با بازدید از فرودگاه های استان شاهد آن باشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار